ف گلپایگانی

زاکانی : ۲۰ هزار میلیارد تومان از اموال شهرداری تهران را بازگرداندیم

شهردار تهران با بیان اینکه ما ۲۰ هزار میلیارد تومان اموال شهرداری را بازگرداندیم، گفت: بخشی از فساد مربوط به آن است که مال ما را بردند و ما مسیری را دنبال می‌کنیم که اموال را بازگردانیم.
کد خبر : 6304
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۴
زاکانی : ۲۰ هزار میلیارد تومان از اموال شهرداری تهران را بازگرداندیم

علیرضا زاکانی روز پنجشنبه در نشست ائمه جماعات مساجد شاخص، کنشگران و فعالین فرهنگی قم، بیان کرد: ترافیک، آلودگی هوا، بی‌مسکنی و بدمسکنی از مهمترین مشکلات این شهر است و تهران یک میلیون مسکن کم دارد.

وی گفت : حدود ۳۵۰ هزار واحد مسکن خالی در مناطق بالای شهر وجود دارد که از آن برای سوداگری استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه در ابتدای مدیریت شهری، تهران ۷۰ هزار میلیارد بدهی داشت و امکانات آن محدود بود، افزود: علاوه بر این حدود ۹۰ درصد اتوبوس‌هایی که در ابتدا تحویل گرفتیم فرسوده بود، دو سال و نیم شهرداری در تنش مالی بود و در مدیریت شهری قبلی سه ماه برای پرداخت حقوق وام گرفته بودند.

شهردار تهران گفت: جنبه حضور جدی و تحقق مردم سالاری دینی لنگ و سبک زندگی غربی در شهر موج می‌زد که برای اصلاح این امور اقداماتی شروع شد.

وی تصریح کرد: برای اینکه تهران تبدیل به الگو شود، برنامه داریم و اگر تهران الگو شود دو ویژگی خواهد داشت؛ تکثیر در دیگر شهرها و اینکه این موفقیت به عنوان کارآمدی نظام شناخته خواهد شد.

شهردار تهران با اشاره به پیگیری چهار تحول در این شهر ادامه داد: شهرداری و مدیریت شهری باید به نهاد خدمتگزار اجتماعی تبدیل شود، این تحول درون‌زاست و برای آن ۹ کلان پروژه تعریف شده است. موضوع بعدی هوشمندسازی شهر بود که به شکلی حرکت کنیم که شهر هوشمند شود.

وی افزود: در همین خصوص، شهرک ۲۰۰ هکتاری علم و فناوری در پارک ولایت جانمایی شد و مجوز آن را از وزارت علوم دریافت کردیم. کارخانه سیمان ری هم به یک کارخانه در حوزه فرهنگ تبدیل شد و تلاش شد سه ناحیه در تهران به محور ۵ دانشگاه تبدیل شود تا هویت جدید فناورانه شکل بگیرد.

شهردار تهران یادآور شد: علاوه بر این، از اواخر سال گذشته، اصلاح هندسی ۹۸ تقاطع بزرگراهی را در دستور کار قرار دادیم که طی سه سال ۷۸۰ کیلومتر راه درون شهری را برای مردم نزدیک‌تر کنیم.

زاکانی گفت: رکورد منابع مالی تاریخ بلدیه را زدیم و ۱۵۸ درصد بودجه در ماه قبل محقق شد. بودجه شهرداری حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان بود که به لطف خدا ۸۰ هزار میلیارد تومان محقق کردیم.

وی با اشاره به تولید آسفالت و اهمیت آن در بهسازی معابر گفت: کارخانه‌های مدرن در بخش آسفالت وارد کردیم، ظرفیت سال ۱۴۰۰ تولید حدود ۵۴۰ هزار تن آسفالت بود و در سال ۱۴۰۱ این عدد ۷۵۰ هزار تن رسید و امسال هدف گذاری ما یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن آسفالت است. همچنین ۱۲ معبر بزرگراهی را در ۶ ماه اول امسال آسفالت می‌کنیم و دو سوم حجم آسفالت را برای معابر درجه دو و سه در نظر گرفتیم.

زاکانی تاکید کرد: ساخت و ساز و توسعه تهران مبتنی بر الگوهایی خواهد بود که سرانه‌های محیط زیستی و بهبودبخش را داشته باشد تا بتوانیم دغدغه‌ها را برطرف کنیم.

 

شهردار تهران در مورد توسعه فضای سبز اظهار داشت: امسال ۲ هزار هکتار فضای سبز مثمر ایجاد خواهیم کرد.

زاکانی در ادامه تصریح کرد: از سال ۸۵ تا ۹۹ طی ۱۵ سال ۱۶ دستگاه واگن بازسازی شده بود، اما از ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ و در این ۲۲ ماه ۲۵۱ واگن را بازسازی کردیم و بازسازی ۴۲ واگن در حال انجام است. به طوری که تا خرداد سال آینده ۴۲۸ واگن را بازسازی می‌کنیم و تحویل می‌دهیم.

وی افزود: از مرداد سال قبل هر هفته یک یا دو افتتاحیه در سطح شهر تهران داریم و تاکنون ۶۳ رویداد امید و افتخار در تهران داشتیم. امسال ۱۳ ایستگاه مترو با ۴۲ کیلومتر خط افتتاح می‌شود که ۲۰ کیلومتر خارج از تهران و ۲۲ کیلومتر داخل تهران است.

زاکانی با اشاره به تحول در روح شهر، هدف از این تحول را احیای سبک زندگی دانست و ادامه داد: به احیای مساجد روی آوردیم تا بتوانیم از طریق پیوستگی مسجد، محله و خانواده، نیاز مردم را مرتفع کنیم که بتوانیم یک کار جدی انجام دهیم.

شهردار تهران عنوان کرئ: برای تابستان امسال ۳۵۳ مسجد و ۷۰۶ مدرسه دخترانه و پسرانه را انتخاب کردیم و سرمایه‌ها را به سمت مساجد و مدارس سوق می‌دهیم و می‌خواهیم از طریق رقابت و هم‌افزایی، تحول ایجاد کنیم.

وی از ساماندهی ۵ هزار معتاد متجاهر در سال گذشته برای نخستین بار خبر داد و افزود: امسال برای ۲۵۰۰ معتاد متجاهر و حدود ۷۵۰۰ کودک یتیم برنامه داریم.

در ادامه این جلسه ائمه جماعات مساجد شاخص و کنشگران فرهنگی به پرسش و پاسخ با شهردار تهران پرداختند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار