ف گلپایگانی

مشارکت بخش خصوصی در ورزش قم نیازمند اقناع‌ سازی است

استاندار قم با اشاره به اهمیت مشارکت بخش خصوصی در ایجاد زیرساخت‌ها و امکانات ورزشی مورد نیاز استان، گفت: بایستی با فرهنگ‌سازی و اقناع‌سازی لازم، بخش خصوصی را با مسوولیت اخلاقی و اجتماعی خود، آگاه کنیم.
کد خبر : 6279
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۰:۳۴
مشارکت بخش خصوصی در ورزش قم نیازمند اقناع‌ سازی است

سیدمحمدتقی شاهچراغی عصر چهارشنبه در نشست صمیمی با روسای هیات‌های ورزشی قم که در تالار امام جواد (ع) استانداری برگزار شد، تصریح کرد: برای رسیدگی به مشکل‌ ورزش استان باید مجمعی متشکل از هیات‌های ورزشی تشکیل شود، که زبان گویای همه جامعه ورزشی باشد.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای این دولت حوزه اقتصادی استانداری را مسوول پیگیری مشکلات ورزش استان کردیم، افزود: در این رابطه اقدام‌های موثری صورت گرفت تا جایی که حضور بخش خصوصی در ورزش استان جهت رفع مشکلات موجود تاثیرات بسزایی همراه داشت.

به گفته وی، بخش خصوصی به لحاظ اخلاقی و مسوولیت اجتماعی، بایستی به حل مسایل ورزشی استان کمک کند، هرچند در این رابطه اختیار با آنان است اما در مجموع نیازمند اقناع سازی در این زمینه هستیم..

استاندار قم همچنین با ارایه پیشنهادی مبنی بر تشکیل یک سازمان مردم نهاد به منظور استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود برای ورزش استان، خاطرنشان کرد: انجام این کار به شرطی است که راه اندازی این سازمان مردم نهاد مدت زمان زیادی را سپری نکند و به سرعت شاهد ثبت آن باشیم و به لحاظ حقوقی نیز ماهیتی روشن و مشخص داشته باشد.

این مقام ارشد اجرایی در استان با بیان اینکه در ورزش با ۲ موضوع ورزش همگانی یا عمومی و ورزش قهرمانی مواجه هستیم، تصریح کرد: ورزش همگانی زمینه‌ساز ورزش قهرمانی است، باید برای رقابت‌های المپیک و مسابقه‌های جهانی هدف‌گذاری کنیم و همه بضاعت و توانایی‌هایمان را در این راه به کار بگیریم.

استاندار قم با اشاره به اقدام‌های صورت گرفته در دولت سیزدهم برای ورزش استان، گفت: یکی از اقدامات صورت گرفته تخصیص ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل سالن چهار هزار و ۵۰۰ نفره استان بود.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از طرح‌های کوچک و بزرگ استان را به نتیجه رساندیم و یا در حال اجرا است، یادآور شد: با توافقی که با بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی انجام گرفت، ۱۱۰ میلیارد ریال برای ورزش استان با نگاه به ورزش محله‌ها اختصاص پیدا کرد.

 

۴۹ هیات ورزشی در قم فعال است

مدیرکل ورزش و جوانان قم نیز با اشاره به فعالیت ۴۹ هیات ورزشی در این استان، تاکید کرد: از ابتدای دولت سیزدهم، موفقیت‌های زیادی برای ورزش استان کسب شده است.

ابراهیم سانی‌خانی با بیان اینکه جمعیت سازمان یافته ورزشکاران حرفه‌ای استان ۵۳ هزار و ۴۱۳ نفر هستند، خاطرنشان کرد: ابن تعداد شامل ۳۴ هزار و ۵۷۷ ورزشکار مرد و ۱۸ هزار و ۸۳۶ ورزشکار زن است که همگی آنها دارای بیمه ورزشی هستند.

به گفته وی، ورزشکاران حرفه‌ای غیرسازمان یافته این استان که بیمه ورزشی نیستند نیز بیش از ۱۰۰ هزار نفر است.

سانی‌خانی به برگزاری ۳۵۳ مسابقه‌ قهرمانی استان طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: ۲۱ لیگ استانی برگزار شده و در ۵۲ لیگ کشوری اعم از برتر، دسته یک و ۲ نیز ورزشکاران و تیم های استان حضور یافته‌اند.

وی ادامه داد: قهرمانی تیم تیراندازی بانوان در رقابت های لیگ برتر باشگاه‌های کشور، کسب چند عنوان قهرمانی، نایب قهرمانی و سومی بدمینتون در بخش پسران، کسب مقام تیم بسکتبال با ویلچر در مسابقات لیگ ملی بسکتبال، کسب مقام سومی تیم کشتی فرنگی دانشگاه آزاد اسلامی در لیگ برتر کشور، کسب مقام‌های اول و دوم تیم ووشوی بانوان و مردان در رقابت های لیگ برتر از جمله موفقیت‌های ورزش استان بوده است.

وی اضافه کرد: کسب مقام سوم شمشیربازی در لیگ برتر باشگاه‌های کشور، صعود تیم فوتسال قم به رقابت های لیگ دسته اول و دوم باشگاه‌های کشور، کسب ۲ عنوان قهرمانی بسکتبال بانوان در لیگ‌های کشوری و همچنین قهرمانی تیم فوتسال بانوان در لیگ کشور از دیگر موفقیت‌های وررزشکاران و تیم‌های ورزشی استان به شمار می‌آید.

این مسوول ورزشی با اشاره به اعزام ورزشکاران قمی به ۲۰۷ رقابت کشوری و انتخابی تیم ملی شامل ۱۵۰ رقابت مردان و ۵۷ رقابت بانوان، تصریح کرد: هیات‌های ورزشی استان ۹۴ میزبانی قهرمانی کشوری و انتخابی تیم ملی شامل، ۷۹ میزبانی مردان و ۱۵ میزبانی بانوان را انجام داده‌اند.

وی با اشاره به کسب ۵۳۷ مدال ورزشی توسط مردان و ۴۱۱ مدال از سوی بانوان قم، تاکید کرد: امسال ورزشکاران استان در کسب مدال خیز بلندی برداشتند و مدال‌های آسیایی و جهانی آنان به ۱۱۷ عدد رسید که ۶۷ مدال توسط مردان و ۵۰ مدال نیز از سوی بانوان در رشته‌های کشتی، هندبال، تیراندازی، پرورش اندام، کاراته، والیبال نشسته و بسکتبال کسب شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم تعداد ورزشکاران دعوت شده به اردوهای تیم ملی را ۱۱۱ ورزشکار شامل ۷۹ مرد و ۳۲ زن اعلام کرد و افزود: هم اکنون ۳۵ ورزشکار مرد و هفت ورزشکار زن از قم عضو تیم‌های ملی کشورمان هستند.

وی با اشاره به حضور ۲ داور بین‌المللی مرد در قم، تاکید کرد: این استان در حوزه بانوان و در رشته‌های تنیس، والیبال، کاراته، کشتی و پرورش اندام نیز دارای داوران بین‌المللی است.

مدیرکل ورزش استان در بخش دیگری سخنان خود با اشاره به ارتقای سرانه ورزشی استان از ۵۰ به ۵۴ سانتی مترمربع، اظهار کرد: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، اداره‌کل آموزش و پرورش و اداره‌کل ورزش و جوانان اقدام‌های خوبی را در این راستا انجام داده‌اند.

سانی‌خانی با بیان اینکه مجوز ۶۰ سالن ورزشی خصوصی در استان صادر شده است، خاطرنشان کرد: ۴۸۲ مکان ورزشی در قم وجود دارد، ولی همچنان تا میانگین سرانه ورزشی کشور که حدود یک مترمربع است، فاصله زیادی داریم.

 

۱۰ هزار دانش‌آموز در اوقات فراغت استعدادیابی می‌شوند

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش قم نیز کمبود سالن برای استعدادیابی ورزشی را از مهمترین مشکلات استان دانست و گفت: ۱۰ هزار دانش‌آموز در قالب طرح اوقات فراغت استعدادیابی ورزشی خواهند شد.

علی یزدی با اشاره به راه‌اندازی فضاهای ورزشی توسط آموزش و پرورش استان در چهارچوب طرح شهید سلیمانی، خاطرنشان کرد: ۱۰ کلاس درس تربیت بدنی، ۲ زمین ساحلی و چهار سالن سقف بلند احداث شده و در مرحله دوم این طرح نیز اعتبار مورد نیاز برای احداث ۱۸ فضای ورزشی دیگر را جذب کرده‌ایم که شامل ۹ کلاس درس تربیت بدنی و ۹ زمین چمن مصنوعی است.

در این نشست صمیمانه، مسوولان هیات های ورزشی هندبال، کاراته، ووشو، پرورش‌اندام و بیماران خاص مسایل و مشکل‌های مورد نظر خود را مطرح کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار