رئیس سازمان شیلات ایران خبر داد؛ تولید ۲۲۰ هزار تن ماهیان سردآبی در کشور

رئیس سازمان شیلات ایران از تولید ۲۲۰ هزار تن ماهیان سردآبی در کشور خبر داد.
کد خبر : 6252
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۱

به گزارش کاتنا، سید حسین حسینی در حاشیه بازدید از مجتمع‌های پرورش ماهی لرستان اظهار داشت: وابستگی کشور به واردات تخم چشم زده ماهی طی سال‌های گذشته ۸۵ درصد مورد نیاز بود در حالیکه سال قبل ۷۶ درصد نیاز کشور در داخل تولید شده است.

وی افزود: تولید ماهیان سردآبی کشور ۲۲۰ هزار تن است که برای این مهم حدود ۵۰۰ میلیون قطعه تخم چشم زده لازم است.

رئیس سازمان شیلات ایران بیان کرد: پارسال با همت شرکت‌های دانش بنیان و بهره‌برداران، ۳۲۰ میلیون‌ تن قطعه ماهی تخم چشم زده معادل ۷۶ درصد از نیاز ما در داخل کشور تولید شد.

حسینی ادامه داد: شیلات متولی تامین پروتئین آبزیان است به همین منظور یکی از برنامه‌های آن تولید ۲.۶ میلیون تن پروتئین در برنامه تحولی و سند امنیت غذایی تا آخر برنامه هفتم توسعه است که قزل آلا نیز گونه اصلی پرورش ماهیان سردآبی است.

وی بر خوداتکایی در صنعت آبزی پروری با استفاده از احیای واحدهای غیرفعال تاکید کرد و گفت: از ۵۹۹ هزار تن آبزی‌پروری کشور ۴۰ درصد آن قزل‌آلا است.

حسینی با اشاره به بازدید از مجتمع بزرگ ماهی چال الیگودرز  اظهار کرد: این مجتمع که سابقه تولید ۲۰ میلیون تخم چشم زده و ۳۵۰ تن ماهی قزل آلا را داشته است در حال حاضر تنها با ١٠ درصد ظرفیت فعالیت می‌کند در حالی که منابع آب را به عنوان پیش زمینه اصلی تولید و تکثیر ماهی قزل‌آلا در اختیار دارد بنابراین بازگشت این واحد و مجتمع احرار به چرخه تولید جزو اولویت‌های شیلات است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار