سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان : اولویت پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به طرحها و شرکتهای پشتیبان در استان

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت :اعتبارات مشاغل خانگی امسال با اولویت پرداخت به طرحها و کسب و کارهای پشتیبان قرار دارد .
کد خبر : 6184
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰

به گزارش کاتنا ، سید فرهاد ناصری نیا در جمع خبرنگاران ، کسب و کار در مشاغل خانگی را یکی از زمینه‌های افزایش مشارکت مردم در اقتصاد عنوان کرد  و اظهار داشت: این نوع مشاغل راهکار مناسبی برای توسعه شغل های خرد و متوسط به ویژه برای بیکارانی است که دارای مهارت کافی در انجام برخی از کارها هستند، اما بدلیل کمبود شغل در کشور نمی توانند جذب بازار کار شوند.

وی به برنامه ها و عملکرد این اداره کل با همکاری و هماهنگی سایر دستگاههای اجرایی استان اشاره کرد و افزود : حمایت از طرحهای پشتیبان مشاغل خانگی به ویژه طرحهای فارغ التحصبلان دانشگاهی ، دقت و نظارت بر طرحهای اقتصادی بهرمند شده از تسهیلات  اشتغالزا و تکمیل واحدها و طرحهای اقتصادی نیمه تمام و راکد دارای  اشتغالزایی بالا در اولویت می باشد .

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان بیان کرد : کانون کارآفرینان برتر یک تشکل حرفه ای و دارای تجربه است که با حمایت و استفاده از ظرفیت این کانون در جهت سرمایه گذاری اقتصادی در استان با هدف توسعه اقتصادی و  ایجاد اشتغال می توان از آن کمک گرفت .

ناصری نیا به ایجاد سامانه جستجوی شغل در کشور اشاره کرد و گفت : با برنامه ریزی های انجام شده کارفرمایان و کارجویان را به سمت ثبت اطلاعات و استفاده از این سامانه جهت تسهیل در حوزه کسب و کار هدایت می کنیم .

وی با اشاره به گسترش و روی آوردن اکثریت جامعه به بحث شبکه های اجتماعی و فضای مجازی ، تصریح کرد : امروز کسب کارها به سمت و سوی درگاههای اینترنتی و فضای مجازی حرکت کرده ، که بایستی با هدایت و حمایت از این نوع مشاغل با صدور مجوز های قانونی به علاقمندان می توان به اقتصاد استان و جوانان جویای کار در این عرصه کمک کرد .

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه رسیدگی به مسائل و حل مشکلات مراجعه کنندگان مهمترین اولویت کاری ماست تصریح کرد : تمام همکاران من در این اداره کل باید در کمترین زمان بیشترین خدمات را با رعایت ضوابط اداری به مراجعین ارائه دهند چرا که گستردگی جمعیت هدف ما در استان زیاد است  و باید خدمات این اداره کل به جامعه اطلاع رسانی شود .

ناصری نیا با اشاره به لزوم توانایی و خرد بیشتر بازرسان کار ، اظهار داشت : امروزه بحث پیشگیری از حوادث یک هدف نهایی در بازرسی کار به شمار می ‌رود که می‌تواند در کاهش هزینه‌ های اظافی ناشی از حوادث موثر باشد و از سویی دیگر به دلیل منافع بلند مدت اقتصادی و اجتماعی از جمله حفظ نیروی کار، قدرت تولید و کیفیت، باعث ایجاد انگیزه در کارفرمایان و ایجاد امنیت شغلی می شود.

سرپرست اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان لرستان واحدهای تولیدی و کارگری را امروز از حساس‌ترین فضاها جامعه عنوان کرد و گفت : بازرسان کار در این برهه اقتصادی باید با ورود به موقع در در بنگاههای اقتصادی استان مسائل حقوق و دستمزد و ایمنی کار و حفاظت فنی، مانع بروز مشکلات برای این قشر زحمتکش شوند .

وی گسترش مشارکت با دستگاه های فرهنگی و آموزشی به منظور نهادینه کردن مضامین فرهنگ کار و کارآفرینی را از دیگر برنامه های این اداره کل عنوان کرد و گفت :با همکاری همه ظرفیتها و دستگاههای اجرایی استان در حمایت و پشتیبانی از واحدهای اقتصادی راکد و مشکل دار  و تشکیل شرکتهای دانش بنیان در ایجاد فرصتهای شغلی تلاش کنیم.

ناصری نیا در پایان تصریح کرد : ارتقای سلامت نظام اداری، شفافیت، بهبود دسترسی همگانی به اطلاعات، فراهم آوردن فرصت برابر ، توسعه ی دانش و مهارت شرکای اجتماعی ، توسعه ی تشکل های کارگری و کارفرمایی از دیگر برنامه های مهم این اداره کل می باشد .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار