ف گلپایگانی

گل‌محمدی: فوتبال ایران باید خصوصی شود/ جذب بازیکن میلیون دلاری چه ایرادی دارد؟

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: فوتبال ایران باید از بخش دولتی جدا شده و به سمت خصوصی برود وگرنه مشکلات حل نمی‌شود.
کد خبر : 6180
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۹
گل‌محمدی: فوتبال ایران باید خصوصی شود/ جذب بازیکن میلیون دلاری چه ایرادی دارد؟

یحیی گل‌محمدی در جریان تمرین تیم فوتبال پرسپولیس در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: از ۶ روز قبل تمرینات را آغاز کردیم و علاوه بر تمرین تاکتیکی، کار با وزنه را هم داشتیم. فردا آخرین تمرین ما در تهران است و سپس اردویی را در ترکیه خواهیم داشت. قرار بود اردو دو هفته‌ باشد که به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها به هشت روز کاهش یافت. باید تمرینات را زودتر شروع می‌کردیم اما خدا را شکر اکنون بچه‌ها یکی‌یکی به تیم اضافه می‌شوند.

گل‌محمدی بیان کرد: تا رسیدن به شکل کُلی تیم نیاز به زمان زیادی داریم. کارمان را در اردوی ترکیه با جدیت بیشتری دنبال می‌کنیم.

وی در خصوص اینکه چند روز قبل از شرایط تیم گلایه داشت و تیم وارد حاشیه شده بود، عنوان کرد: ریشه تمامی این مسائلی که برای بیرانوند و برگزار نشدن تمرینات ایجاد شد، مشکلات مالی باشگاه است. اگر به موقع پول بچه‌ها پرداخت می‌شد اصلا این اتفاقات پیش نمی‌آمد. بازهم تلاش باشگاه برای رفع موانع زیاد بود و می‌دانیم که مشکلات زیاد بوده و درآمدزایی سخت است.

سرمربی پرسپولیس افزود: ۶ بازیکن از جمع ما جدا شدند که باید از همه آنان بابت زحماتی که متحمل شدند، تشکر کنم. شرایط و ذات فوتبال همین است و جدایی وجود دارد. امیدواریم هرچه زودتر تیم تکمیل شود تا تمرینات بیشتری برای هماهنگی داشته باشیم تا در بحث تاکتیکی به خواسته‌هایمان برسیم و با قدرت وارد مسابقات شویم.

وی افزود: اکنون با تمدید قرارداد میلاد سرلک، ۱۹ سهمیه بزرگسال ما تکمیل شد. امسال شرایط عجیب بوده و کار همه تیم‌ها خیلی سخت شده است. قوانینی وضع شده که باید در خصوص آن بحث و تبادل نظر شود چراکه خیلی از این قوانین جدید قابل درک نیست. با این قوانین حداقل ۵۰ بازیکن لیگ برتری بدون تیم خواهد ماند و باید به لیگ‌های پایین‌تر بروند.

سرمربی پرسپولیس ادامه داد: تا فردی در این خصوص صحبت می کند، فوری واکنش نشان می‌دهند. همه می‌خواهند مشکلات فوتبال کم شود و کسی قصد تخریب ندارد. فقط می خواهیم بدانیم این تصمیمات کارشناسی بوده است؟ آیا از مدیران باشگاه‌ها و مربیان نظرخواهی کرده‌اند؟ واقعا از مسئولان می‌خواهم این قوانین کاهش تعداد بازیکن بزرگسال را تغییر بدهند چون دست تیم‌ها بسته شده و به خصوص ما در آسیا کارمان دشوار می‌شود.

گل‌محمدی توضیح داد: از مدیران باشگاه‌ها می‌خواهم مطالبه‌گر باشند. شرایط حرفه‌ای این است که باشگاه خواسته مربی در نقل و انتقالات را برآورده کند. باید اصل موضوع که درآمدزایی باشگاه است، محقق شود. باید درآمدزایی زیاد شود تا تیم‌های ایرانی در آسیا حرفی برای گفتن داشته باشند و گرنه به جایی نمی‌رسیم. چه ایرادی دارد بازیکن چند میلیون دلاری به ایران بیاوریم. فوتبال ایران باید از بخش دولتی جدا و به سمت خصوصی برود.

وی در خصوص جذب مهاجم خارجی، گفت: اکنون جایی برای جذب بازیکن نداریم و باید بررسی کنیم تا یک نفر از لیست خارج شود.

سرمربی پرسپولیس در خصوص جذب کنعانی‌زادگان و ترافیک در خط دفاعی تیمش، بیان کرد: اینکه سیستم سه دفاع بازی کنیم قطعا منتفی است. چهار مدافع خوب داریم اما لیگ، بازی‌های آسیایی و جام حذفی در پیش است و مطمن باشید در فشردگی مسابقات به نفرات جوان و کم‌تجربه هم نیاز پیدا می کنیم.

گل‌محمدی در خصوص دلخوری ایجاد شده بین بیرانوند با هواداران، بیان کرد: ریشه این مشکلات را گرفتم و آن مسائل است که باید درست شود. این اتفاق برای باشگاه ما خوب نبود اما باید شرایط و مشکلات بازیکنان را هم ببینیم. راه موفقیت را هواداران به ما نشان داده‌اند و از آنها می خواهم کنار بیرانوند و سایر نفرات تیم باشند.

وی در مورد ناراحتی کمال کامیابی‌نیا و سیامک نعمتی از نحوه جدایی از پرسپولیس، اظهار داشت: به کمال حق می دهم و اتفاقی که افتاد برای او خوب نبود. او زحمات زیادی برای تیم کشید و با مصدومیت‌های زیادی برای تیم بازی کرد. همه آنها برای ما زحمت کشیدند و باشگاه مشاوران فرهنگی و اجرایی دارد که باید برنامه خوبی برای آنان در نظر بگیرند.

این مربی موفق در خصوص نبود کریم باقری، گفت: قطعا من و همه بازیکنان درخواست حضور کریم را داریم و تصور پرسپولیس بدون کریم برای من واقعا سخت است. امیدوارم باشگاه پیگیر کار او باشد تا زودتر برگردد. حضور او کنار من قوت قلب زیادی بود.

وی در مورد جدایی عیسی آل‌کثیر، بیان کرد: واقعا از جدایی او خبر ندارم و یک بار نیز برای تمدید با عیسی صحبت کردم اما مشکلاتی برای تمدید داشت و نمی‌دانم چه اتفاقی رخ داد. اگر بدانم می خواهد برگردد می توانم برایش کاری انجام بدهم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار