ف گلپایگانی

کاروان شادی غدیر تا ظهور به سمت مسجد جمکران حرکت کرد

همزمان با عید سعید غدیر خم، کاروان غدیر تا ظهور عصر جمعه با حضور اقشار مختلف‌ مردم به‌ویژه زائران و ارادتمندان اهل بیت از ابتدای بلوار پیامبر اعظم(ص) قم به سمت مسجد مقدس جمکران حرکت کرد.
کد خبر : 6081
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹
کاروان شادی غدیر تا ظهور به سمت مسجد جمکران حرکت کرد

در این شادپیمایی باشکوه و معنوی که با شعار ایمان به غدیر و ایمان به ظهور انجام شد، جمع زیادی از مردم در حالیکه پرچم‌های رنگارنگ منقش به اسم یاعلی و اسامی متبرک اهل بیت را در دست داشتند، سالروز آغاز امامت نخستین پیشوای شیعیان را جشن گرفتند.

شاعران و مداحان آیینی، همچنین گروه ارکستر، با شعرخوانی و مدیحه‌سرایی و نواختن طبل، در این روز مبارک و فرخنده، فضای شاد و عطرآگینی را ایجاد کردند.

اجرای سرود از سوی نوجوانان، همچنین قرائت خطبه غدیر توسط طلبه‌های سادات از جلوه‌های ویژه این آیین بود.

ورزشکاران و قهرمانان رشته‌های مختلف ورزشی با حضور منسجم در این آیین جلوه‌ای حماسی، زیبا و کم‌نظیر را به منصه ظهور گذاشتند.

گروهی از سادات و خادمان حرم حضرت معصومه‌ (س) و مسجد جمکران در صفوفی منظم و با لباس‌ها و حمایل‌های متحدالشکل و حمل اسپندان، کاروان ظهور را تا میعادگاه عاشقان همراه شدند.

حضور شیعیان و دوستداران اهل بیت از دیگر کشورها گوشه‌ای از وحدت و یکپارچگی اُمت اسلامی برای زمینه‌سازی ظهور را به جهانیان نشان داد.

در مسیر حرکت کاروان، موکب‌های بسیاری برپا شده بود که با توزیع شیرینی و شربت و ارائه محصول‌ها و برنامه‌های متنوع فرهنگی از مردم پذیرایی می‌کردند.

شرکت کنندگان کاروان غدیر تا ظهور با ورود به مسجد جمکران، عهدنامه بیعت با حضرت ولی عصر(عج) را به صورت هماهنگ و دسته‌جمعی قرائت کردند.

حرکت کاروان غدیر تا ظهور از برنامه‌های ۱۵ روز شادی بود که از عید قربان آغاز شده و تا بیست‌وپنجم ذی‌الحجه و روز مباهله ادامه پیدا می‌کند.

۱۸ ذی الحجه، سالروز واقعه غدیرخم است، روزی که جبرئیل امین آیه ۷۰ سوره مائده را به پیامبر وحی کرد و پیامبر اعظم (ص) در بازگشت از آخرین حج خود مسلمانانی را که در حج شرکت داشتند در غدیر خم جمع و علی بن ابیطالب (ع) را به عنوان وصی، برادر و جانشین خود معرفی کرد.

غدیرخم ناحیه‌ای میان شهرهای مکه مکرمه و مدینه منوره است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار