ف گلپایگانی

خطیب جمعه قم: تقویت ارتباط با شرق در دولت سیزدهم راهبرد درستی است

خطیب نماز جمعه قم با اشاره به عضویت ایران به‌عنوان عضو دائم شانگهای گفت: نگاه و رویکرد دولت در تقویت روابط با شرق و تعمیق روابط و ارتباطات، راهبرد صحیح و درستی است.
کد خبر : 6047
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۱
خطیب جمعه قم: تقویت ارتباط با شرق در دولت سیزدهم راهبرد درستی است

آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم، همچنین با اشاره به تدوین برنامه پنج ساله هفتم توسط دولت و تقدیم آن به مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: اشتغال، ازدواج، معیشت، مسکن و جمعیت باید در برنامه هفتم به‌درستی پیش‌بینی شود.

وی بابیان اینکه در برنامه هفتم باید به معیشت روزانه مردم توجه شود، تصریح کرد: در این برنامه، در کنار مسائل اجتماعی نباید نسبت به مساله فرهنگ، نخبگان، فناوری، تأمین زیرساخت‌ها برای شکوفایی استعدادها، تولید و غیره کم‌توجهی صورت بگیرد.

مدیر حوزه های علمیه گفت: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد تحقق برنامه‌های گذشته کمتر از ۵۰ درصد است که بخشی از آن‌ها به خاطر تحریم و بخشی دیگر از کاستی‌های مدیریتی و برنامه‌ریزی‌ها حکایت دارد.

اعرافی در ادامه گفت: ما از موضع اخیر آلبانی در خصوص منافقین حمایت می‌کنیم و از آن‌ها انتظار داریم مانده پساب منافقین را نیز دور بریزند و آن‌ها را در سرزمین خود جای ندهند.

وی اضافه کرد: همچنین از کشور فرانسه نیز چنین انتظاری می‌رود، آلبانی، فرانسه و سایر کشورهایی که تا پیش‌ازاین حامی منافقین بودند بدانند که اگر این موجودات خون‌خوار قدرت پیدا کنند به شما رحم نخواهند کرد.

عضو فقهای شورای نگهبان رهبری گفت: ما مدعی حقوق در فرانسه هستیم و روش شما در برخورد با مسلمانان و مستضعفان، مهاجران و سایرین را قبول نداریم، پرونده حقوق بشر فرانسه و کشورهای اروپایی پرونده تاریکی است، روش و رویکرد خود را اصلاح کنید.

وی اضافه کرد: حمایت از آتش زدن به معنای تعرض به نوامیس بشریت است و امت اسلام از کنار آن عبور نمی‌کند؛ شما به بهانه حقوق بشر و آزادی، همه ارزش‌های اخلاقی را زیر پا می‌گذارید.

امام‌جمعه قم همچنین با اشاره به حوادث اخیر در سرزمین‌های اشغالی افزود: ما از شهر قم به جوانان فلسطین و لبنان پیام می‌دهیم که ایستادگی کنید و پیروزی نهایی با حمایت مسلمانان و یاری خداوند در انتظار شما است.

وی در ادامه بابیان اینکه غدیر خم اقیانوس مواج فیوضات الهی است و عید الله الاکبر مسلمانان است، گفت: بزرگی غدیر از آنجایی است که آخرین موضع رسول گرامی خدا در خصوص امامت و ولایت بیان و نصب امام و ولی به‌صورت صریح در غدیر خم انجام شد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به تواتر حدیث غدیر، خاطرنشان کرد: در نسل اول ۱۱۰ صحابی و در نسل دوم ۸۰ تابعی و ۳۶۰ عالم و مورخ شیعی و سنی داستان غدیر را نقل کرده‌اند.

وی ابراز داشت: بیش از ۱۰۰ شاعر بزرگ در طول تاریخ داستان غدیر خم را در گوشه و کنار تاریخ به نظم و نثر نقل کرده‌اند.

امام‌جمعه قم گفت: غدیر یک قصه متواتر است، هیچ انسان منصفی نمی‌تواند با این گزارش‌های تاریخی و با این آمار و ارقام و نقل‌های تاریخی در خصوص حادثه بزرگ غدیر، تردید و شک کند.

وی بابیان اینکه مفهوم غدیر ولایت، خلافت و زعامت جامعه توسط امام معصوم برای همیشه تاریخ است، یادآور شد: غدیر خم اعلام نصب رسمی امام علی(ع) به‌عنوان ولی جامعه بود.

عضو فقهای شورای نگهبان رهبری بابیان اینکه به‌رغم تمام موانع سنگین، غدیر خم ماندگار شده و به دست ما رسیده است، گفت: علامه امینی در کتاب الغدیر ثابت کرد حدیث غدیر معنای ولایت و زعامت عظما است و تواتر آن در حد فوق‌العاده است.

اعرافی عنوان کرد: غدیر خم امروز مانند خورشیدی نورافشانی می‌کند، غدیر خم همه سرمایه اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی امت اسلام است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار