ف گلپایگانی

نشست وزیران جنبش عدم تعهد به کار خود پایان داد

نشست وزیران خارجه و نمایندگان کشورهای عضو «جنبش عدم تعهد» دقایقی پیش با قرائت بیانیه پایانی و تصویب سند نهایی به کار خود پایان داد.
کد خبر : 6025
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۳
نشست وزیران جنبش عدم تعهد به کار خود پایان داد

نشست وزیران خارجه و نمایندگان کشورهای عضو جنبش عدم تعهد جنبش از روز چهارشنبه ۱۴ تیرماه با شعار «جنبش عدم تعهد؛ متحد و استوار در مواجهه با چالش‌های نوظهور» با سخنرانی الهام علی اف رییس جمهور آذربایجان در سالن همایش‌های شهر باکو آغاز به کار کرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در سخنرانی خود در این نشست هدف اصلی اجلاس را تقویت «حاکمیت قانون» و «عدالت» در جهان عنوان کرد و منشأ اکثر بحران‌ها و جنگ‌ها، نقض فاحش و گسترده قانون و بی‌توجهی به ارزش‌ها دانست.

همچنین وی به تهدید سلاح‌های کشتار جمعی توسط رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت منطقه‌ و جهان و خشونت نظام‌مندِ این رژیم آپارتاید علیه فلسطینیان، از جمله کشتار بی‌رحمانه زنان و کودکان، تخریب خانه‌ها و نیز اهانت به اماکن مقدس شامل مسجدالاقصی اشاره کرد.

بررسی چالش های جنگ اکراین و راهکارهای خاتمه جنگ، حمایت جامعه جهانی از مردم فلسطین در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی، مسائل و مشکلات جامعه افغانستان و لزوم حمایت جوامع بین المللی، ضرورت مقابله با تروریسم و افراط گرایی، موضوع اهانت به قرآن کریم در سوئد و واکنش مسلمانان جهان و اعضای عضو این جنبش به آن از جمله سرفصل های مهمی بود که در این اجلاس دو روزه توسط اعضا بحث و بررسی شد.

نشست کمیته وزرای جنبش عدم تعهد در مورد فلسطین و نشست دیگری برای تقویت دوباره جنبش عدم تعهد برای دوران پسا کرونا دیگر رویدادهایی بود که نمایندگان سران و وزرای خارجه درباره آن گفت و گو کردند.

وزیر امورخارجه در حاشیه این دیدار با وزرای خارجه کویت، عراق، سوریه، بلاروس، سودان، فلسطین و مالزی دیدار کرد اما مهمترین و با اهمیت ترین دیدار، گفت و گوی بیش از ۲ ساعته امیرعبداللهیان با الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان بود.

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار