ف گلپایگانی

دهقانی فیروزآبادی: اقتصاد دانش بنیان باید مردمی شود

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور گفت: اقتصاد دانش بنیان باید مردمی شود و این کار بخشی از مردمی کردن اقتصاد است.
کد خبر : 6022
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۱
دهقانی فیروزآبادی: اقتصاد دانش بنیان باید مردمی شود

روح الله دهقانی فیروزآبادی روز پنجشنبه در شورای اقتصاد دانش بنیان قم که در استانداری قم برگزار شد اظهار داشت: استانداران این اختیار را دارند تا مردمی کردن اقتصاد دانش بنیان را پیگیری و استان ها باید به درستی از منابع استفاده کنند.

وی بیان کرد: امسال از نظر منابع وضعیت بسیار خوب است و منابع بنیاد نخبگان هفت برابر شده است و مشکل منابع نداشته و مشکل مدل هزینه کرد را داریم.

وی با اشاره به فعالیت ۷۰ پارک علم و فناوری و ۴۰۰ مرکز رشد در کشور اظهار داشت: فقط ۸۰ درصد گردش مالی پارک ها برای پارک پردیسان تهران است.

دهقانی فیروزآبادی افزود: در کره جنوبی با آن همه تکنولوژی که وجود دارد شاهد فعالیت ۱۸ پارک علم و فناوری هستیم و معتقدیم باید اکنون متمرکز شویم و تک تک مراکز را بسازیم تا مردم امید پیدا کنند.

وی اظهار داشت: زمانی که جمهوری اسلامی تاسیس شد اقتصاد آن به شکل دولتی شکل گرفت و در دورانی نظام حاکمیتی و دولتی بوده است و کشور درآمدهای سرشار داشته است و در دولتی درآمدهای نفتی پنج برابر اکنون بود. مقامات محلی هم منابع زیادی داشتند که نمی دانستند چگونه خرج کنند و درآمد بالا و قدرت خرید بالا وجود داشته است.

وی عنوان کرد: اکنون به اندازه بسیار خوبی زیرساخت داریم در حالی که ۲۰ سال پیش کمبود فضای فیزیکی داشتیم و فضای بسیار زیاد دانشگاهی داریم. در تجهیزات نیز در وضعیت خوبی قرار داریم و در برخی حوزه ها نسبت به آلمانی ها سه برابر تجهیزات ساخت تولید داریم.

معاون رئیس جمهور افزود: آثار بیماری اقتصاد نفتی در کشور را شاهد هستیم اما اکنون به لطف خدا منابع کشور را مفت نمی فروشیم.

وی ادامه داد: تحولی که غرب به دنبال آن است انقلاب نام دارد و رهبر ما تحول مدنظر خودشان را دارند که با تغییرات و اصلاحات جزیی نمی توان آن را انجام داد. اکنون در آمد و هزینه نظام ما سر به سر است و به فرموده رهبری مهم ترین رکن تحول، تحول اقتصادی است چون اقتصاد آسیب پذیر ترین رکن ما است.

وی گفت: مردمی کردن اقتصاد بسیار مهم است که از حاکمیت شروع می شود تا بگذاریم مردم تصمیم گرفته و فکر کنند و ما به عنوان دولت باید فقط شرایط و سرمایه اولیه را مهیا کنیم و بگذاریم مردم و بخش خصوصی کار کنند و منافع انسان ها درگیر شود تا کار جهادی صورت گیرد.

دهقانی فیروزآبادی افزود: انتظار می رود استان قم که همیشه مبداء تحول و انقلاب و تحولات شگرف بوده است در دوره فعلی هم مبداء باشد و حرف نو و روش جدیدی می خواهد و باید ببینیم چگونه می توان با منابع محدود کارهای بزرگ انجام داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار