ف گلپایگانی

۴۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ملی صنایع خلاق فرهنگی ارسال شد

دبیر علمی نخستین جشنواره ملی صنایع خلاق فرهنگی عالم محمد(ص) گفت: تاکنون ۴۰۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره در آستان قدس رضوی در شهر مشهد ارسال شده‌است.
کد خبر : 5980
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰
۴۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ملی صنایع خلاق فرهنگی ارسال شد

قاسم صادقی بجستانی روز چهارشنبه درگفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: جشنواره فوق به همت آستان قدس رضوی برگزار، دانشگاه امام رضا(ع) به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های آستان نیز مجری می‌باشد.

وی موسسه آفرینش‌های هنری و بنیاد فرهنگی رضوی را از دیگر دست‌اندرکاران این جشنواره ذکر کرد و گفت: جشنواره دارای سه بخش اصلی، عمومی و دانش‌آموزی است.

وی بیان داشت: در بخش دانش‌آموزی با محوریت بنیاد فرهنگی رضوی، دانش‌آموزان می‌توانند در محورهای تعیین شده، آثار خود را ارائه دهند.

بجستانی همچنین با ذکر این نکته که با توجه به نیازهای احصا شده آستان قدس در سال گذشته، برای بخش عمومی جشنواره پنج محور در نظر گرفته شده است،گفت: توسعه و ترویج فرهنگ و اندیشه رضوی، خدمت رضوی، ادب حضور، توسعه وقف و نذر و سوغات فرهنگی زائر از جمله این محورها به شمار می‌آید.

دبیر جشنواره صنایع خلاق فرهنگی همچنین گفت: با توجه به ۲۰ حوزه فن‌آوری که در معاونت علمی ریاست جمهوری تعریف شده، نیازهای آستان قدس را در ۹ محور بازی‌های ویدیویی و موبایلی، ایده‌های نوآورانه در زمینه هنرهای دیداری و شنیداری، اسباب بازی و سرگرمی، واقعیت مجازی، افزوده و ترکیبی، نرم‌افزارهای کاربردی ایده‌های خلاقانه، طراحی و معماری اسلامی، صنایع دستی و هنرهای کاربردی، ایده‌های نوآورانه در بسته‌بندی چاپ و نشر همچنین مد و پوشاک مشخص کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه علاقه‌مندان می‌توانند آثارشان در سه سطح ایده، خدمت و محصول به صورت یک ویدیوی سه تا پنج دقیقه‌ای به سایت جشنواره ارسال کنند گفت: آثار ارسالی پس از غربال‌گری اولیه توسط داوران مورد بررسی قرار می‌گیرد، در پایان جشنواره علاوه بر جوایز نقدی، برخی قراردادهای خاص مربوط به حوزه‌های مورد نیاز آستان قدس را نیز خواهیم داشت.

بجستانی هدایت فعالان حوزه صنایع فرهنگی به سمت نیازهای آستان قدس را هدف این جشنواره دانست و گفت: هم اکنون در کشور ۲۵۰ شرکت در حوزه صنایع فرهنگی فعالیت دارند.

وی در ادامه افزود: آیین پایانی جشنواره در بهمن‌ماه سال جاری در مشهد برگزار، و نمایشگاهی نیز از آثار ارسال شده، برپا خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شده بیان کرد: نیمه مهرماه پایان فرصت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره است.

بجستانی در بخشی سخنان همچنین بیان کرد: برترین‌های این جشنواره در سطح یک ،هشت سکه، همچنین در سطوح دوم و سوم نیز به ترتیب پنج و سه سکه تمام بهار آزادی دریافت می‌کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار