ف گلپایگانی

کانون پرورش فکری قم در ۲ روستا و یک منطقه محروم جشن های عید غدیر برگزار می کند

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم گفت : بمناسبت دهه امامت و ولایت و با هدف تبیین معارف اسلامی و ارزش‌های دینی، علاوه بر برگزاری جشن هایی در ۱۰ مرکز کانون پرورش فکری ، در ۲ روستا و یک منطقه محروم قم جشن هایی برگزار می شود.
کد خبر : 5968
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۲
کانون پرورش فکری قم در ۲ روستا و یک منطقه محروم جشن های عید غدیر برگزار می کند

محمد غفاری از برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و هنری در مراکز مختلف کانون بمناسبت دهه امامت و ولایت و با هدف تبیین معارف اسلامی و ارزش‌های دینی خبر داد.

محمد غفاری با تاکید بر اینکه عید قربان و عید غدیرخم از بزرگترین و پاکترین اعیاد اسلامی مسلمانان است، عنوان کرد: امامت و ولایت بزرگترین نعمت در اسلام است و دشمنان اسلام و ولایت همواره تلاش می کنند با ایجاد تفرقه، مردم را از ولایت جدا کنند.

وی ادامه داد:‌همزمان با آغاز دهه امامت و ولایت با هدف تعمیق و تعالی مبانی دینی و ارزش‌های اسلامی و ایجاد یکپارچگی و انسجام عملی در فعالیت‌های مذهبی و ارتقای سطح نشاط اجتماعی و معنوی در کودکان و نوجوانان ویژه برنامه هایی در سطح شهر در حال برگزار است.

غفاری به مناطق آسیب خیز و محروم اشاره و بیان کرد: اولویت برگزاری برنامه ها در این مناطق است به طوری که روز چهارشنبه ویژه برنامه ای در منطقه اسماعیل آباد برگزار می شود.

وی از برگزاری جشن ولایت خبر داد و گفت: این جشن در هر ۱۰ مرکز کانون پرورش فکری کودکان از عید قربان تا عید غدیر در حال برگزاری است.

وی به برگزاری جشن ها در روستاهای جنت آّباد و جعفریه اشاره و بیان کرد: این جشن ها در روز عید غدیر با حضور مردم و کودکان و نوجوانان این ۲ روستا برگزار می شود.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم همچنین به ساماندهی موکب های کودک و نوجوان خبر داد و افزود: شناسایی، برقراری ارتباط و هماهنگی های لازم با موکب های کودک و نوجوان کاروان شادی در مسیر حرم تا جمکران از دیگر فعالیت های صورت گرفته در این ایام است.

معرفی وقایع و ایام مربوط به عید قربان و عید غدیر خم، معرفی شخصیت‌ حضرت ابراهیم(ع) و حضرت محمد مصطفی(ص) و حضرت علی(ع)، نقاشی با موضوع دهه امامت و ولایت، رنگ‌آمیزی، قصه‌گویی و شعرخوانی، روخوانی کتاب‌های مختلف با موضوع دهه امامت و کرامت، معرفی کتاب های مختلف و نمایش فیلم و سایر فعالیت‌های فرهنگی و هنری از جمله برنامه‌های اجرایی در این ایام است که غفاری به آن ها اشاره کرد.

وی گفت: افتتاح انجمن ادبی پردیسان نیز در روز چهارشنبه با حضور شاعران آئیینی از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این ایام است.

 

برپایی ۱۰ غرفه ویژه کودکان و نوجوان در مسیر حرم تا جمکران

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم از برپایی ۱۰ غرفه ویژه کودکان و نوجوانان در مسیر حرکت کاروان غدیر تا ظهور از حرم مطهر بانوی کرامت تا مسجد مقدس جمکران خبر داد.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه کودک و نوجوان ویژه کاروان غدیر تا ظهور نیز اظهار کرد: برای برنامه ریزی مناسبت فعالیت‌های فرهنگی در حوزه کودک و نوجوان، در ابتدای امر موکب‌های مسیر بلوار پیامبر اعظم (ص) مورد بررسی قرار گرفت و موکب هایی که در حوزه فعالیت‌های فرهنگی، ویژه کودک و نوجوان فعالیت دارند شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه با این اقدام می‌توانیم مهندسی فرهنگی لازم را در خصوص برنامه‌های فرهنگی ویژه کودک و نوجوان در زمان حرکت کاروان داشته باشیم، اظهار کرد: اگر در عید غدیر بتوانیم این حرکت را به خوبی رقم بزنیم در ایام اربعین و همچنین ایام نیمه شعبان نیز می‌توانیم آثار و عملکرد بهتری از این فعالیت فرهنگی داشته باشیم.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم با اشاره به اینکه ۱۰ موکب در حوزه کودک و نوجوان در بلوار پیامبر اعظم (ص) فعال خواهند بود، بیان کرد: سعی شده برنامه‌های متنوعی برای اجرا در موکب هایی که به صورت ویژه در زمینه کودک و نوجوان فعالیت می‌کنند تدارک شود و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان نیز با استیج سیار در مسیر حضور خواهد داشت.

گفتنی است پنج هزار و ۱۳۵ نفر عضو ثابت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان هستند و حدود ۶ هزار نفر نیز در طول سال در برنامه‌های مختلف از جمله طرح اوقات فراغت تابستانی از این کانون خدمات آموزشی دریافت می‌کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار