ف گلپایگانی

دومین کوهنورد قمی برای فتح قله لنین عازم هیمالیا شد

علی سهرابی کوهنورد هیمالیا نورد قمی روز دوشنبه با حضور مسئولان دانشگاه قم و برخی مسئولان ورزشی استان برای صعود به قله «لنین» در کشور قرقیزستان بدرقه شد.
کد خبر : 5921
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۵
دومین کوهنورد قمی برای فتح قله لنین عازم هیمالیا شد

علی سهرابی در نشستی که به مناسبت بدرقه او در سالن ریاست دانشگاه قم برگزار شد گفت: قله لنین به ارتفاع هفت هزار و ۱۳۴ متر مربع دومین قله مرتفع دنیا به شمار می آبد.

وی بیان کرد: قله لنین دمای بسیار پایین و سرمای منهای ۴۰ درجه سانتیگراد دارد و در مرز تاجیکستان و قرقیزستان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: صعود به قله نزدیک به ۲۳ روز طول می کشد و ورزشکار باید توان بدنی خود را مدیریت کند.

سهرابی یادآور شد: از کل کشور ۱۰ نفر در تیم کوهنوردی ایران برای صعود به قله لنین حضور دارند.

رئیس دانشگاه قم نیز در این نشست گفت: علی سهرابی از کارکنان نمونه این دانشگاه است و امیدواریم پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را بر فراز دومین قله مرتفع جهان به اهتزاز در آورد.

حجت الاسلام والمسلمین احمدحسین شریفی افزود: امید است همانطور که دانشگاه قم از نطر علمی و فرهنگی می درخشد در زمینه ورزشی هم به همت دانشجویان و کارکنان خود درخشش داشته باشد و صعود به قله لنین مقدمه ای در تحرک و نشاط بیشتر در کوهنوردی استان قم ایجاد کند.

وی ابراز داشت: روایات منتسب به کوهنوردی زیاد است و جا دارد دانشکده الهیات دانشگاه قم طرحی پژوهشی در این زمینه انجام دهد.

وی تاکید کرد: بر روی موضوع های امنیت آوری ورزش، اقتصاد ورزش و فرهنگ آوری ورزش در دنیا بسیار کار شده است و جا دارد در کشور ما نیز در زمینه فلسفه ورزش و اخلاقیات ورزش کارهای پژوهشی انجام شود.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان قم نیز در این نشست عنوان کرد: دانشگاه قم اولویت و اهمیت خوبی برای ورزش قائل است و درصورتی که علی سهرابی به قله لنین در قرقیزستان صعود کند افتخار بزرگی فراتر از دانشگاه قم برای استان قم و کشور بوجود خواهد آمد.

محمد علیمردانی افزود: فتح قله لنین معادل مدال طلای مسابقات آسیایی است و اداره کل ورزش و جوانان استان قم در حوزه قهرمانی حمایت از ورزشکاران مدال آور برون مرزی در حد توان خود را خواهد داشت.

روح الله کاظمی کوهنورد قمی نیز ۲۷ اردیبهشت ماه سال‌جاری موفق به فتح قله اورست شد. وی رکورددار تنها کوهنورد ایرانی است که موفق به فتح دو قله اورست و لوتسه در کمتر از ۲۴ ساعت شده است.

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار