ف گلپایگانی

بیشترین درصد تخلف در تعزیرات حکومتی قم را نانوایی ها به خود اختصاص دادند

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم گفت: واحدهای نانوایی این استان نسبت به دیگر اصناف بیشترین تخلف های ثبت شده در تعزیرات حکومتی استان قم در سال ۱۴۰۱ را به خود اختصاص داده اند.
کد خبر : 5629
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷
بیشترین درصد تخلف در تعزیرات حکومتی قم را نانوایی ها به خود اختصاص دادند

مهدی ریاضی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار داشت: این که بیشترین تخلف های ثبت شده استان قم در حوزه نانوایی بوده به خاطر این است که مردم نسبت به موضوع حساس هستند و از جمله تخلف های نانوایی ها می توان به کم فروشی و آرد فروشی اشاره کرد.

وی خاطر نشان کرد که تخلف های ثبت شده نانوایی ها ۲۰ درصد کل پرونده های ثبت شده در تعزیرات حکومتی قم در سال گذشته را شامل می شود.

وی بیان کرد: ۸۵۰ واحد نانوایی در سطح استان قم وجود دارد که بیشتر آن ها منصف و زحمت کش هستند اما برخی سوء استفاده می کنند و طی سال جاری پنج واحد تعطیلی قطعی نانوایی ها را توسط تعزیرات حکومتی داشته ایم.

ریاضی ابراز داشت: شعبه های تعزیرات حکومتی در سال ۱۴۰۱ در بخش های کالا و خدمات، قاچاق کالا و بهداشت ۱۴ هزار و ۲۴۰ فقره پرونده را مختومه کردند که میزان جزای نقدی آن ها ۲ هزار و ۵۶۳ میلیارد ریال بوده است.

وی ادامه داد: از این تعداد پرونده مختومه ۹ هزار و ۸۷ پرونده وارد چرخه اجرای احکام شد و میزان جزای نقدی وصول شده به صندوق دولت یک هزار و ۱۹۶ میلیارد ریال بوده است.

وی گفت: در سه ماه اول سال جاری سه هزار و ۶۰۰ فقره پرونده وارده به تعزیرات حکومتی استان را داشتیم که سه هزار و ۵۷۹ فقره پروند مختومه شده و برای آن ها جزای نقدی ۲ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریالی تعیین شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم افزود: در مقایسه میزان پرونده وارده به این اداره کل در سه ماه ابتدایی سال جاری با سال گدشته ۳۰ درصد آمار پرونده ها کاهش داشته است.

وی افزود: در سه ماه ابتدایی سال جاری ۱۱۶ گشت مشترک توسط تعزیرات حکومتی قم با سایر دستگاه ها صورت گرفته است که در این تعداد از یک هزار و ۴۵ واحد در قم بازرسی شده است و از این تعداد ۳۶۵ واحد دارای تخلف بوده اند.

وی بیان کرد: گشت های مشترک بیشتر در زمینه واحدهای عرضه کننده مرغ و تخم مرغ، عرضه لاستیک، قند و شکر، مسکن و لبنیات بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار