ف گلپایگانی

امکان ثبت نام طلاب در سه رشته دوره های آموزشی هنر و رسانه

قائم مقام مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه از آغاز دوره های آموزشی هنر و رسانه «حجره هنر» در حوزه های علمیه سراسر کشور خبر داد و گفت: هر طلبه صرفا در سه رشته می تواند ثبت نام کند.
کد خبر : 5533
تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۰
امکان ثبت نام طلاب در سه رشته دوره های آموزشی هنر و رسانه

حجت الاسلام والمسلمین رضا رستمی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌ که‌ طرح حجره هنر به طور رسمی از امروز آغاز به کار می کند اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح، تولید محتوا و ورود طلاب به مبانی هنر و رسانه در محتوا و تکنیک هاست.

وی بیان کرد: طرح حجره هنر در رشته های مختلف در حوزه های علمیه خواهران و برادان برگزار می شود و تا امروز در حوزه علمیه برادران یک هزار نفر در سه رشته هنری ثبت نام کرده اند.

رستمی رشته های تحت پوشش طرح را شامل فیلمنامه نویسی، مستند سازی، پویا نمایی، موشن گرافی، تدوین فیلم، خبرنگاری، تصویربرداری، گویندگی، کاریکاتور، خوشنویسی، عکاسی، داستان نویسی، ویراستاری، اینفوگرافی، بازی های رایانه ای و گرافیک تبلیغاتی عنوان کرد.

وی بیشترین استقبال از طرح را تاکنون از رشته فیلمنامه نویسی، همچنین انیمیشن و پویانمایی ذکر کرد و افزود: رشته عکاسی نیز پرطرفدار بوده و برای مستندسازی نیز استقبال خوبی صورت گرفته است.

قائم مقام مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه یادآور شد: بخش عمده ای از کلاس ها در حوزه های علمیه برگزار می شود و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز کمک های خوبی کرده که کلاس هایی با همکاری آنان برگزار کنیم.

وی با اشاره به این‌ که‌ طرح در ۲ بخش مقدماتی و پیشرفته برگزار می شود گفت: بخش مقدماتی ۱۶ جلسه است و با توجه به ثبت نام استانی زیاد در قم، کلاس ها در این استان حضوری است و طلاب شهرستانی به صورت آنلاین در دوره ها شرکت می کنند.

رستمی افزود: در پایان هر دوره، مدرک معتبر مشترک حوزه علمیه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به برگزیدگان اعطا می شود و آنان در آینده در طرح های اجرایی موضوعی حوزه مشارکت داده می شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز در این نشست گفت: بزرگترین دستاوردی که طرح حجره هنر دارد تولید آثار است و در زمینه این طرح بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه تفاهم نامه ای منعقد شد تا زمینه تعامل و همکاری صمیمی تری با حوزه داشته باشیم.

امیرعلی عموزاده افزود: در عرصه هنر که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، در ادبیات هنر، قالب هنر و شکل هنر و رسالت هنر جملات متعددی از ایشان داریم، از این رو باید پشتوانه فکری و فلسفی هنر را قوی تر کنیم و در این زمینه از حوزه علمیه استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در گام اول تعامل حوزه علمیه و وزارت ارشاد طرح حجره هنر مرکزیت خود را در حوزه پیدا می کند و در مدارس مختلف این حجره را خواهیم داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار