ف گلپایگانی

پیکر حجت‌الاسلام‌والمسلمین آشتیانی در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد

پیکر حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا آشتیانی معاون فقید جامعه مدرسین عصر یکشنبه با حضو روحانیان، فضلا، برخی مسئولان و قشرهای مختلف مردم در قم تشییع و در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.
کد خبر : 5459
تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ تیر ۱۴۰۲ - ۰:۰۰
پیکر حجت‌الاسلام‌والمسلمین آشتیانی در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد

در این آیین آیت‌الله سیداحمد خاتمی سخنگوی هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود رجبی رئیس موسسه آموزشی پژوهشی حضرت امام‌(ره)، سیدمحمدتقی شاهچراغی استاندار قم و احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

پیکر نماینده سابق قم در مجلس شورای اسلامی پس از انتقال به مسجد امام حسن عسکری‌(ع) در میان حزن و اندوه و فریادهای یاحسین مشایعت کنندگان به طرف بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت‌(س) تشییع و پس از طواف گرداگرد مضجع شریف و نورانی آن حضرت و اقامه نماز میت توسط آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین در این مکان مقدس به خاک سپرده شد.

آیین گرامیداشت نخستین شب ارتحال این عالم جلیل‌القدر امشب پس از نماز مغرب و عشا در مسجد امام حسن عسکری برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی فعالیت‌های علمی و فرهنگی متعددی برجا گذاشت، کار تدوین و نگارش تفسیر نمونه از سال ۱۳۵۱ به پیشنهاد آیت الله العظمی مکارم شیرازی توسط ایشان به همراه گروهی از فضلای آن روزگار تحت اشراف آیت الله العظمی مکارم آغاز و در سال ۱۳۶۷ در ۲۷ جلد به پایان رسید .

از فعالتی‌های مهم دیگر ایشان، شرکت در تدوین تفسیر موضوعی قرآن به نام «پیام قرآن» و نیز شرکت در نگارش تفسیر نهج البلاغه است که هر دو اثر هم اکنون منتشر شده و در اختیار عموم مردم قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بود که در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی، به نمایندگی از مردم قم حضور داشت.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار