ف گلپایگانی

اعتیاد جنگی از سوی دشمنان به قیمت آلودگی اقشار مختلف جامعه است

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم گفت: اعتیاد نوعی جنگ از سوی دشمنان کشور به قیمت آلودگی و آسیب به اقشار مختلف جامعه است و اکنون باید مانند دفاع مقدس در مبارزه با اعتیاد جبهه ای عمل کرد.
کد خبر : 5455
تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۸
اعتیاد جنگی از سوی دشمنان به قیمت آلودگی اقشار مختلف جامعه است

احمد حاجی زاده روز یکشنبه در همایش گرامیداشت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر و تجلیل از فعالان این عرصه با اشاره به این که نیروهای مسلح ما در برابر قاچاق مواد مخدر ایستادگی می کنند تا جامعه کمتر آسیب ببیند اظهار داشت: در عرصه مبارزه با مواد مخدر کارهای خوبی طی دو سال اخیر در استان قم انجام شده و بازدیدهای میدانی نشانگر تلاش مناسب در این عرصه است.

وی گفت: اکنون باید مانند دفاع مقدس در مبارزه با اعتیاد جبهه ای عمل کرد و همه بخش ها باید کمک کنند و خوشبختانه اکنون با هم افزایی سپاه، قوه قضائیه، آموزش و پرورش و بسیاری مجموعه های دیگر به خوبی کار مبارزه به پیش می رود.

وی بیان کرد: محور کار مبارزه با مواد مخدر باید نسل نوجوان و جوان و آموزش و پرورش باشد چون این اقشار در این سن شخصیت خود را پیدا می کنند و اگر می خواهیم آن ها را مصون کنیم در این زمینه باید بیشتر کار شود.

حاجی زاده افزود: در موضوع اعتیاد تمام توان باید بر پیشگیری گذاشته شود در حالی که مقابله سخت است و از همه ظرفیت ها باید در پیشگیری استفاده شود.

وی عنوان کرد: کشور ایران در نزدیکی منشا تولید مواد مخدر در همسایگان شرقی است و قم نیز در مسیر ترانزیت مواد مخدر به اروپا قرار دارد لذا در زمینه مقابله باید بیشتر تمرکز کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم افزود: سن اعتیاد به شدت کاهش پیدا کرده است و از این رو باید روی آموزش و پرورش تمرکز کنیم این در حالیست که هشت سال تربیت در دولت قبل تعطیل و یک فاجعه رخ داده شده بود.

وی با اشاره به این که تکمیل زیرساخت های مبارزه با مواد مخدر در قم سرعت گرفته است گفت: هزینه نشاط اجتماعی و تفریحات سنگین شده است و از این رو دانش آموزان به فضای مجازی سوق داده شده اند.

بیش از ۹۰ هزار دانش آموز قمی آموزش های مبارزه با اعتیاد را فرا گرفتند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیز در این همایش گفت: در حوزه مبارزه با مواد مخدر و آسیب های اجتماعی عمده فعالیت های تربیتی و آموزشی در بخش دانش آموزی شامل مهارت های خود مراقبتی و شناخت رفتارهای پر خطر بوده است که در این زمینه به دانش آموزان، آموزش لازم داده شده است.

علیرضا رحیمی افزود: آموزش به کارکنان آموزش و پرورش استان و اولیای دانش آموزان نیز برای مبارزه با اعتیاد در دستور کار آموزش و پرورش استان قم بوده است.

وی بیان کرد: در سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۱ در ۴۰۶ مدرسه فعالیت آموزشی مقابله به اعتیاد داشته ایم که در این قالب ۹۰ هزار و ۶۰۰ دانش آموز، آموزش های مبارزه با اعتیاد را فرا گرفتند.

وی ادامه داد: ۱۹ هزار و ۸۵۰ نفر از اولیای دانش آموزان و نزدیک به یک هزار و ۵۰۰ تن از کارکنان آموزش و پرورش نیز در سال تحصیلی جاری آموزش های مقابله با اعتیاد را فرا گرفته اند.

 

فعالیت ۳۴ خانه اعتماد در قم

معاون اجتماعی سپاه استان قم نیز در این همایش گفت: سپاه در زمینه پیشگیری، صیانت و درمان اعتیاد تلاش کرده است که این موضوعات تخصصی دنبال شود و علیرغم پژوهش های موجود به صورت میدانی وارد عمل شدیم و در ۱۰ کمپ با ۲۰۰ معتاد برنامه پژوهشی خود را پیگیری کردیم.

سرگرد پاسدار مهدی علی بابایی افزود: خروجی این پژوهش ها در این بود که مراکز خانه اعتماد را ایجاد کنیم تا فرد معتاد پس از پاکی با عدم پذیرش از سوی خانواده و اجتماع مواجه نشود.

وی ادامه داد: سپاه استان قم ۳۴ خانه اعتماد را با حضور ۵۰ کنشگر و متخصص مبارزه با اعتیاد ایجاد کرده است و جلسات پیشگیری با برگزاری ۱۰۰۰ کارگاه در سال ۱۴۰۱ را شاهد بودیم.

وی ابراز داشت: علاوه بر برگزاری کارگاه آموزشی،‌مرکز مشاوره خانه های اعتماد را در قم راه اندازی کردیم تا در حقیقت بتوانیم مرکز حمایتی و صیانتی بزرگی را راه اندازی کنیم.

علی بابایی هم چنین کمک به خانواده معتادان در زمان به سر بردن معتاد در کمپ و افزایش جذب شبکه کشف معتادان متجاهر را از دیگر برنامه های سپاه قم برای مبارزه با اعتیاد عنوان کرد.

 

کشف بیش از ۶ هزار کیلو انواع مواد مخدر در قم

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم نیز در این همایش از کشف بیش از ۶ تن انواع مواد مخدر طی سال گذشته در قم خبر داد.

سرهنگ حسن هاشم نیا با اشاره به افزایش ۳۸ درصدی دستگیری فروشندگان، توزیع کنندگان و معتادان متجاهر در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل تر آن گفت: در سال گذشته بیش از ۶ تن انواع مواد مخدر کشف شد که نسبت به سال ۱۴۰۰ بیش از ۴۳ درصد افزایشف کشفیات داشتیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار