ف گلپایگانی

متوسط زمان رسیدگی پرونده در سازمان قضایی نیروهای مسلح ۳۴ روز است

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلم قم گفت: پرونده معوقه‌ای در این سازمان وجود ندارد و کلیه پرونده های ارجاعی به این سازمان بین ۲ روز تا نهایتا ۶ ماه رسیدگی می‌شود و متوسط زمان رسیدگی ۳۴ روز است.
کد خبر : 5452
تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۵
متوسط زمان رسیدگی پرونده در سازمان قضایی نیروهای مسلح ۳۴ روز است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن کرمی روز یکشنبه به مناسبت هفته قوه قضاییه در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه ماموریت سازمان رسیدگی به جرایم مرتبط با نیروهای نظامی و انتظامی است، اضافه کرد: همه پرونده‌ها در این سازمان به نحو صحیح، عادلانه و سریع رسیدگی می‌شود که نتیجه در صورت اثبات جرم، بازدارنده باشد.

وی ادامه داد: در بسیاری از پرونده‌ها حتی شاکی از حق خویش گذشت می‌کند، اما با توجه به اینکه جرم جنبه عمومی دارد، سازمان قضایی نیروهای مسلح گذشت نمی‌کند.

کرمی با تاکید بر این‌که رویکرد سازمان در رسیدگی‌ها، پیشگیرانه است، تصریح کرد: بیش از آنچه رسیدگی قضایی داشته باشیم با برگزاری جلسات علمی موضوع پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح تقویت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اعمال سیاست‌های پیشگیرانه، هر سال درصدی کاهش در پرونده‌های متشکله داریم که بر این اساس، تعداد پرونده‌ها در سال ۱۴۰۰ در مقایسه با ۱۴۰۱، سه تا پنج درصد کاهش یافته است.

به گفته وی، دوره‌های آموزشی و کارگاه‌هایی در طول سال بر اساس نیازسنجی بین نیروهای مسلح برگزار می‌شود.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح قم در ادامه بیان کرد: اتصال دفاتر خدمات قضایی الکترونیک به سازمان قضایی نیروهای مسلح در هفته قوه قضایی جاری انجام شد.

وی ادامه داد: با این اقدام، فرد در دورترین نقطه کشور به لحاظ بعد زمانی و مکانی می‌تواند با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات قضایی در قم که ۱۷ باجه است، هر ادعا، مطالبه و شکایتی را به ثبت برساند و به مراجع قضایی ارسال کند.

وی اضافه کرد: این طرح ابتدا در قم به‌صورت آزمایشی انجام‌ شد و اکنون در کل کشور اجرا می‌شود.

کرمی ادامه داد: ارتباط با زندان و زندانیان را هم از طریق همین دفاتر خواهیم داشت و افرادی که امکان دسترسی به زندان و ملاقات با زندانیان را ندارند، بتوانند با مراجعه به دفاتر خدمات، زندانیان را ملاقات کنند.

گفتنی است آیت‌الله بهشتی اولین مسئول دستگاه قضایی جمهوری اسلامی و ۷۲ تن از یاران وی در هفتم تیرماه ۱۳۶۰ بر اثر انفجار بمب در محل دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی به شهادت شهید رسید؛ اول تا هفتم تیرماه هفته قوه قضاییه نام‌گذاری شده‌است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار