ف گلپایگانی

تاکید رئیس‌جمهور بر اجرای آزمایشی و زمینه‌سازی برگزاری کنکور الکترونیک

رئیس جمهور به مسئولان امر تاکید کرد که اجرای الکترونیک کنکور را به شکل دقیق امتحان کنند تا اجرای سراسری آن با مشکل مواجه نشود.
کد خبر : 5449
تاریخ انتشار : شنبه ۳ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۴
تاکید رئیس‌جمهور بر اجرای آزمایشی و زمینه‌سازی برگزاری کنکور الکترونیک

رئیس جمهور روز شنبه در جلسه شورای‌ عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف)، با اشاره به اولویت‌های کاری مطرح شده از سوی این شورا، بر اولویت‌سنجی در اجرای موارد مطرح شده متناسب با ضرورت‌ها، نیازها و نیز اعتبارات و امکانات کشور تاکید کرد.

رئیس‌جمهور با اشاره به طرح برگزاری الکترونیک آزمون ورود به دانشگاه‌ها افزود: این طرح باید به شکل دقیق مورد آزمایش قرار گرفته و حتی در برخی مناطق و استان‌ها اجرا شود تا اشکالات و ایرادهای آن شناسایی و رفع شده و در زمان اجرای سراسری با مشکل مواجه نشود.

آیت‌الله رئیسی همچنین با اشاره به طرح ارتقای کارآمدی سیاست‌گذاری‌ها در حوزه جوانی جمعیت کشور با تاکید بر پاسخ گرفتن عملی از سیاست‌های اجرایی جوان شدن جمعیت، تصریح کرد: قانون خوبی برای جوان‌سازی جمعیت تنظیم و تصویب شده، اما باید به شکل مرتب در عرصه اجرا مورد ارزیابی قرار گیرد تا ببینیم که جامعیت داشته یا نه؟

رئیس جمهور دستور بعدی جلسه یعنی راهکارهای تسهیل و رفع موانع اجرایی پژوهش و فناوری در کشور را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها باید ناظر بر شرایط واقعی در میدان عمل، از جمله چیستی مشکلات و امکانات و ظرفیت‌های موجود برای حل مشکلات تدوین شوند.

آیت‌الله رئیسی در ادامه سخنانش با مفید توصیف کردن ایجاد سکوی نظام ایده‌ها و نیازها (نان) به عنوان پنجره واحد نظام ملی نوآوری کشور گفت: نکته بسیار مهم این است که به هیچ وجه نباید اجازه داد، سرعت پیشرفت و کسب مرجعیت علمی در کشور کند شده یا کاهش یابد.

رئیس جمهور با اشاره به برخورداری کشور از بیش از ۱۰۱ هزار عضو هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی، بر استفاده از این پشتوانه علمی برای سرعت بخشیدن به پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، خدماتی و فناوری تاکید کرد.

توزیع مناسب فعالیت‌های علمی و فناورانه با توجه به سند آمایش و تکمیل زنجیره ارزش افزوده در فعالیت‌های علمی و فناورانه از دیگر تأکیدات رئیس جمهور در جلسه امروز شورای‌عالی علوم، تحقیقات و فناوری بود.

آیت‌الله رئیسی همچنین با تاکید بر ضرورت لحاظ کردن تلاش‌ها بر ارتقای علم و فناوری در اعطای امتیازات علمی و دانشگاهی، آن را در ترغیب پژوهشگران برای فعالیت در این عرصه و ارتقای مرجعیت علمی کشور موثر دانست.

رئیس جمهور در پایان با تاکید بر اینکه شورای‌عالی (عتف) باید طرحی نو دراندازد، گفت: مردم از این شورا انتظار دارند که کارها و اقدامات جدید و موثری را در ارتقای علمی و فناورانه کشور سامان دهد.

در این جلسه ۵ طرح شامل ۲ طرح اجرایی بلندمدت سرمایه‌گذاری کلان «ارتقای کارآمدی سیاست‌گذاری جوانی جمعیت کشور و برگزاری آزمون‌های الکترونیکی سازمان سنجش و آموزش کشور» و نیز «راهکارهای تسهیل و رفع موانع اجرایی پژوهش و فناوری در کشور، سکوی نظام ایده‌ها و نیازها (نان) به عنوان پنجره واحد نظام ملی نوآوری کشور و اصول ارزیابی نظام علم، فناوری و نوآوری کشور مورد بررسی و تایید قرار گرفت و مقرر شد با اعمال دیدگاه‌ها و نظرات طرح شده، مصوب تلقی شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار