ف گلپایگانی

۳۰ هزار و ۴۰۰ نفر برای مدارس استعداد های درخشان کشور پذیرفته می شوند

معاون برنامه ریزی و مدیریت سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: ۳۰ هزار و ۴۰۰ نفر برای مدارس سمپاد پذیرفته می شوند.
کد خبر : 5363
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۴
۳۰ هزار و ۴۰۰ نفر برای مدارس استعداد های درخشان کشور پذیرفته می شوند

فرهاد فتحی نژاد ” روز پنجشنبه در بازدید از برخی از مدارس حوزه امتحانی سمپاد البرز افزود: در پیش بینی های صورت گرفته برای پایه هفتم ۱۸ هزار و ۶۰۰ نفر و برای پایه دهم ۱۱ هزار و ۸۰۰ نفر دانش آموز در رشته های ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی و رشته سمپاد مهارتی پذیرش خواهند شد.

وی گفت: در طول سه سال گذشته به شکل کلی برنامه های مدارس سمپاد دچار تحول شد و مدلی به نام مدل تربیتی سمپاد، با تکیه بر اهداف اسناد بالادستی به ویژه سند تحول بنیادین ابداع و معرفی شد.

فتحی نژاد ادامه داد: در این مدل که دارای ۱۴ شایستگی از جمله آزادگی، الگوسازی می باشد، فرصت های متنوع تربیتی و تربیت کامل چند ساحتی دانش آموزان مد نظر است.

وی اظهار کرد: در همین راستا برنامه های متنوعی ذیل برنامه های تربیتی بررسی و در دستور کار مدارس سمپاد قرار گرفت و توانستیم با اجرای این برنامه ها شاهد شکل گیری رنگین کمانی زیبا در طیف های متنوع در کنار نگاه مثبت خانواده ها به مدارس سمپاد و ارتقای کیفیت برنامه های آن باشیم.

معاون برنامه ریزی و مدیریت سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان رشد و پرورش همه ابعاد وجودی دانش‌آموزان و حرکت در مسیر رشد متوازن را از اهداف این مدل تربیتی عنوان کرد.

وی گفت: برگزاری جشنواره های متنوع از جمله کنگره سراسری قرآن ، جشنواره فردوسی ، جشنواره هنری سمپاد ، المپیاد ورزشی مدارس سمپاد ،جشنواره فرهنگی هنری و کارسوق های متعدد با رویکرد پژوهشی از جمله برنامه های این مدل است .

شرکت بیش از ۹ هزار داوطلب البرزی در آزمون ورودی پایه های هفتم و تکمیل ظرفیت پایه دهم مدارس سمپاد استان البرز

علی حجرگشت” مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز نیز گفت: تعداد ۶ هزار و ۵۰۹ دانش آموز متقاضی ورود به پایه هفتم در ۳۴ حوزه و ۲ هزار و ۵۷۶ دانش آموز متقاضی ورود به پایه دهم مدارس سمپاد در ۱۵ حوزه در حال رقابت هستند.

وی افزود: آزمون ورودی پایه هفتم مبتنی بر سنجش استعداد تحلیلی در زمینه های هوش، استعداد و خلاقیت و آزمون ورودی تکمیل ظرفیت پایه دهم مبتنی بر سنجش استعداد تحلیلی و تحصیلی در زمینه ارزیابی توانایی تحلیل، ریشه یابی، طبقه بندی و سازماندهی مطالب و مباحث گوناگون و سوالات استعداد تحصیلی در سطح محتوای کتاب درسی با تاکید بر سطوح بالای شناختی، تلفیق دانش، مفاهیم و مهارت های دو یا چند ماده درسی در برخی از سوالات است و به شیوه چهار گزینه ای با احتساب نمره منفی می باشد.

آزمون تکمیل ظرفیت پایه دهم مدارس استعداد درخشان در روز جمعه دوم تیرماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار