ف گلپایگانی

ذوالنوری: بخشی از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی نشات گرفته از سبک معماری غربی است

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: در خصوص طرح‌هایی مانند خانه‌های یک طبقه نباید نگرانی بدون دلیلی برخی افراد به خود راه دهند، علت بسیاری از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی امروز جامعه ما به خاطر سبک زندگی و معماری غربی و غیر اسلامی بوده است
کد خبر : 5333
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۱
ذوالنوری: بخشی از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی نشات گرفته از سبک معماری غربی است

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری روز پنجشنبه در نشست تبیینی الگوی معماری و شهرسازی اسلامی_ایرانی در قم، عنوان کرد: بخش عمده و مهم سبک زندگی مربوط به سبک معماری و شهرسازی است و نمی‌توان از کنار آن به‌سادگی عبور کرد، در حوزه معماری و شهرسازی باید مسیرهای اشتباه گذشته جبران شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مهم‌ترین نیازهای بشر مسکن است و آنچه از مسکن مدنظر اسلام است، زیست‌گاه آرامش‌بخش انسانی است نه صرف یک خوابگاه.

وی بیان داشت: توجه به زیست دینی و عبادی مهم‌ترین مسأله ای است که باید در نظام شهرسازی و معماری موردتوجه قرار بگیرد.

ذوالنوری اهمیت شاخصه زیست‌فرهنگی را در شهرسازی و معماری موردتوجه قرارداد و بیان داشت: زیست‌بوم باید به محل ارتقای شاخص‌های فرهنگی باشد نه محلی برای رشد و افزایش آسیب‌های اجتماعی.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: محیط زندگی که در نظام شهرسازی احداث می‌شود باید هماهنگ با نظام ارتباطی و منطبق با تعاملات بین انسانی و صله‌رحم باشد، در زندگی ماشینی امروز این زیست‌بوم از بین رفته است.

ذوالنوری گفت: نظام شهرسازی و معماری باید به نحوی طراحی و راهبری شود که ابعاد مختلف زیست بشری از اقتصاد، فرهنگ، تفریح و غیره را در بربگیرد.

وی با تاکید بر عدم وجود سیاست‌های جامع و مدون در حوزه شهرسازی و معماری عنوان کرد: رشد نظام شهرسازی و شهرهایی مانند نمونه بارزی از تسلیم، عجز و وادادگی در برابر شرایط تحمیلی ایجادشده است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار