ف گلپایگانی

امیرعبداللهیان با همتای کویتی خود دیدار کرد

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر چهارشنبه با «شیخ سالم عبدالله الجابر الصباح» وزیر امور خارجه کویت دیدار کرد.
کد خبر : 5304
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۸
امیرعبداللهیان با همتای کویتی خود دیدار کرد

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌های منطقه‌ای و گفت‌وگوهای دوجانبه به دعوت همتای کویتی خود عصر چهارشنبه وارد فرودگاه بین‌المللی کویت شد و مورد استقبال مقامات این کشور قرار گرفت.

در دیدار وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و کویت موضوعات مختلف روابط دو کشور در حوزه سیاسی، اقتصادی، تجاری، پارلمانی، کنسولی، محیط زیست و نیز برخی موضوعات منطقه ای مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

امیرعبداللهیان توسعه روابط با همسایگان از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس را از اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: خوشبختانه در طول تقریبی دو سال گذشته شاهد تبادل برخی هیات‌ها بین دو کشور بودیم که نشان دهنده تمایل دو طرف به گسترش روابط است.

وی افزود: آماده توسعه روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف هستیم و در همین راستا آمادگی داریم که کمیسیون مشترک عالی دو کشور را برگزار کنیم.

امیرعبداللهیان با اشاره به اهمیت موضوعات زیست‌محیطی در منطقه اظهار داشت: جمهوری اسلامی در ماه سپتامبر آینده میزبان نشست بین‌المللی مبارزه با گرد وغبار با همکاری سازمان ملل متحد خواهد بود.

روابط کویت و ایران عمیق و ریشه دار است
وزیر امور خارجه کویت نیز ضمن اظهار خرسندی از این دیدار گفت: روابط کویت و ایران عمیق و ریشه دار است و مانعی در توسعه روابط دو کشور نیست و مشکلات جزئی نیز قابل برطرف شدن است.

شیخ سالم عبدالله الجابر الصباح با بیان به اینکه همه ما در منطقه از ثبات و بی ثباتی بطور مشترک متأثر خواهیم شد و نتیجه ثبات، شکوفائی منطقه است، افزود ما از گسترش روابط ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس استقبال می کنیم و آن را به نفع همه می‌دانیم.

طرفین در این دیدار در خصوص تعیین اولویت های همکاری و فعال سازی کمیته های تخصصی دو کشور توافق کردند.

وزیر خارجه کویت از دعوت بعمل آمده از وی توسط همتای ایرانی جهت سفر به ایران تشکر و استقبال کرد و علاقه مندی خود را برای سفر به ایران اعلام نمود.

در این دیدار در خصوص مسائل و موضوعات مختلف منطقه ای و بین‌المللی نیز گفت وگو و تبادل نظر شد.

پیش از این هم، وزیر امور خارجه با سفر به قطر و عمان با مقامات آن کشور دیدار و در خصوص مهمترین موضوعات دوجانبه، منطقه ای و بین المللی بحث و تبادل نظر کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار