ف گلپایگانی

آیت‌الله رئیسی: وام ازدواج جوانان باید سریع پرداخت شود

رئیس‌جمهور با اشاره به مناسبت فرخنده سالروز ازدواج امیرالمؤمنین (ع) و حضرت زهرا (س)، بر لزوم تسریع در پرداخت وام ازدواج جوانان تأکید کرد و گفت: باید زمینه صاحبخانه شدن جوانان هم فراهم شود تا دغدغه مسکن زوج‌های جوان رفع شود.
کد خبر : 5298
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۲
آیت‌الله رئیسی: وام ازدواج جوانان باید سریع پرداخت شود

آیت الله سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر چهارشنبه در آیین گرامیداشت هفته ازدواج «جشن وصال» که به مناسبت سالروز ازدواج امیرالمومنین علی (ع)‌ و حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار می‌شد، با قدردانی از همه دست‌اندرکاران و برگزارکنندگان این جشن گفت: ازدواج مسئله‌ای بسیار مهم است که در زمره مسائل دیگر نبوده و موضوعی اهم است.

رئیس جمهور با بیان اینکه ازدواج به معنای کنار هم قرار گرفتن دو انسانی است که به لحاظ سنی به یک بلوغی رسیده‌اند و حالا باید برای مراحل بعدی زندگی خود را کامل کنند، افزود: ازدواج انسانی را که به لحاظ رشد فردی و عقلی برای آینده زندگی خود آماده شده است، با پیوند دادن به همسر کامل و برای طی مسیر کمال و شکوفا شدن استعدادها در آینده زندگی آماده می‌کند.

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه این قدرت لایزال الهی است که دل‌های دو فرد تربیت شده از دو محیط اجتماعی و فرهنگی متفاوت را بهم نزدیک کرده و آنها را یکی می‌کند، اظهار داشت: محبت وقتی به مرحله دلدادگی می‌رسد، تبدیل به مودت می‌شود که هرگز در آن دل‌کندن و جداشدن وجود ندارد.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه امروز مسئله ازدواج و تشکیل خانواده از مهمترین مسائل جوامع انسانی است، تصریح کرد: امروز شاهد شدیدترین حملات به موضوع تشکیل خانواده با طرح اشکال مختلفی از انحراف هستیم که آسیب‌های زیادی به جوامع، خانواده و افراد وارد می‌کند.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه صیانت از شخصیت و روح انسان در گرو ازدواج و تشکیل خانواده است، خاطرنشان کرد:‌ انسان با ازدواج می‌تواند در برابر بسیاری از آسیب‌های روحی و اخلاقی از خود، همسر و زندگی‌اش صیانت کند.

رئیس جمهور پیشگیری از بسیاری از آسیب‌هایی که جامعه بشری امروز را رنج می‌دهد، در گرو ازدواج و تشکیل خانواده دانست و گفت: امروز در جوامع و کشورهایی که به موضوع ازدواج و تشکیل خانواده توجه کافی و مناسب نمی‌کنند، شاهد آسیب‌های فراوان روحی و روانی هستیم که صاحب‌نظران و اندیشمندان خود این جوامع نیز به آنها معترفند.

آیت الله رئیسی با اشاره به نامه عاشقانه امام راحل به همسرش که دارای فرازهای عاطفی بلندی است، افزود: ما در زمینه ازدواج و تشکیل خانواده الگوهای بی‌مانندی مثل خانواده امام علی و حضرت فاطمه را داریم که می‌توانند برای همه شئون زندگی ما الگو باشند.

رئیس جمهور اظهار داشت: اکثر افراد موفق در جوامع، چه زن و چه مرد، موفقیت خود را مرهون صبوری و همراهی همسر خود هستند. چه اینکه علامه طباطبایی فرمودند که سهم بزرگی از تالیف تفسیر المیزان متعلق به همسرم است که اگر صبر ایشان نبود نمی‌توانستم چنین کاری را به سرانجام برسانم.

آیت الله رئیسی در ادامه با بیان اینکه خداوند به کسانی که برای هزینه ازدواج و تشکیل خانواده دغدغه دارند، وعده یاری داده است، تصریح کرد: عمدتا اینطور است که افراد در اوایل ازدواج با مشکلات مالی مواجه بوده‌اند، اما وعده الهی این است که خداوند از فضل خودش آنها را بهره‌مند کند.

رئیس جمهور با قدردانی از خیرین، نهادها و سازمان‌هایی که در رابطه با تسهیل ازدواج جوانان تلاش می‌کنند، خاطرنشان کرد: دولت هم وقتی ازدواج را مسئله‌ای اهم محسوب می‌کند، خود را موظف می‌داند نسبت به اشتغال و مسکن به عنوان دو نیاز مهم جوانان برای ازدواج و تشکیل خانواده توجه داشته باشد.

آیت الله رئیسی ادامه داد: تامین مسکن و واگذاری زمین به افراد واجد شرایط با جدیت از سوی وزارت راه و شهرسازی دنبال می‌شود و این کار صرفا مربوط به این وزارتخانه نیست و همه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها در این مسئولیت دارند.
رئیس جمهور با بیان اینکه تاکید دولت به اجرای به موقع تکالیف بانک‌های عامل در پرداخت وام ازدواج است، گفت: حتما آقای یامین‌پور و آقای سجادی وزیر ورزش و جوانان این موضوع را به طور جدی پیگیری کنند تا تسهیلات ازدواج جوانان سریع‌تر پرداخت شود.

رئیس‌جمهور با اشاره به تصریح قانون به تامین زمین و کمک به ساخت مسکن برای زوج‌های جوان افزود: این کار با همکاری دولت و وزارت راه و شهرسازی با جدیت دنبال خواهد شد تا دغدغه مسکن زوج‌های جوان تا حدود زیادی برطرف شود.
رئیس جمهور اظهار داشت: همچنین ساخت واحدهای مناسب برای دانشجویان متاهل و خوابگاه‌های متاهلی در اولویت کار دانشگاه‌ها است و وزیر علوم پیگیر این مسئله هستند.

آیت الله رئیسی با اشاره به اقدامات دولت برای مدیریت بازار مسکن و اجاره‌بها از جمله سامان دادن به بنگاه‌های معاملاتی که بعضا در قیمت‌سازی کاذب برای مسکن نقش داشتند اشاره و تصریح کرد: اقدامات موثرتر برای مدیریت بازار مسکن در وزارت راه و شهرسازی و در شورای‌عالی مسکن در دست پیگیری است.

رئیس جمهور با تبریک به همه زوج‌هایی که به تازگی ازدواج کرده و در این مراسم حضور داشتند، خاطرنشان کرد: شما به خدا توکل و ازدواج کردید و لذا نگران هیچ مسئله‌ای نباشید چرا که خداوند حتما نسبت به توکلی که شما برای تشکیل خانواده به او کردید عنایت خواهد داشت و ما هم به عنوان دولت خدمتگزار شما هستم و وظیفه داریم از شما آینده‌سازان حمایت کنیم تا جامعه‌ای توام با عدالت و برخوردار از اخلاق، معنویت و عقلانیت بسازید.

رئیسی یکی از جلوه‌های جامعه معنوی و برخوردار از اخلاق را تشکیل خانواده معرفی کرد و گفت: در سفر به یکی از کشورهای آمریکای لاتین در اجتماعی از جوانان آنجا شرکت کردم و دیدم که به انقلاب اسلامی عشق می‌ورزند و آن را برای خودشان الگو قرار دادند و نگاه‌شان به ایستادگی و اخلاق و عدالت‌خواهی ملت ایران و شما جوانان است.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز پیشرفت‌های کشور و به شکست کشاندن تحریم‌ها حاصل تلاش و زحمات شما جوانان است، اظهار داشت: این هنر شماست که از تهدیدها و تحریم‌ها فرصت‌ها می‌سازید و خداوند متعال این توانایی را به شما جوانان عزیز داده است. امیدوارم ما هم به عنوان دولت بتوانیم در خدمت شما باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار