ف گلپایگانی

کیفیت آب آشامیدنی قم خوب و بدون نیاز به دستگاه تصفیه خانگی است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم گفت: در حال حاضر آب آشامیدنی که در اختیار همشهریان قرار می‌گیرد با کیفیت بالا و با درصد شوری بسیار پایین است که نیاز به دستگاه تصفیه خانگی برای مصرف ندارد.
کد خبر : 5266
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۹
کیفیت آب آشامیدنی قم خوب و بدون نیاز به دستگاه تصفیه خانگی است

حسن بختیاری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران به مناسبت هفته صرفه‌جویی در مصرف آب بیان داشت: حجم قابل توجه آبی که هم‌اکنون از طریق شبکه انتقال به دست همشهریان می‌رسد از محل سرشاخه‌ها تامین می‌شود که آبی کاملا مطلوب برای مصرف است.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب گفت: میزان سرانه مصرف آب در شهر قم نسبت به میانگین الگوی کشوری وضعیت مطلوبی دارد، اما این موضوع در خصوص برخی از روستاهای استان درست نیست و متاسفانه در این مناطق شاهد پرمصرفی آب هستیم.

وی تاکید کرد: شرکت آبفا قم همه تلاش خود را برای آبرسانی به مناطق مختلف استان به‌کار می‌گیرد اما در وضعیتی که مصرف آب در برخی از مناطق روستایی استان بسیار بیش از حد معمول می‌شود، حتی موضوع قطع آب نیز پیش می‌آید که جلوگیری از آن نیازمند همکاری ساکنان این مناطق و رعایت الگوی مصرف است.

بختیاری گفت: طی سال‌های اخیر دمای هوای قم نسبت به میانگین بلند مدت افزایش پیدا کرده و این بالارفتن دما، در افزایش میزان مصرف آب نیز تاثیر گذار بوده‌است، ‌بنابراین چالش‌های موجود در مدیریت منابع آبی استان تشدید شده و عبور از این وضعیت تنها با مشارکت همگانی امکان پذیر است.

وی افزود: صرفه‌جویی در مصرف آب مسئولیتی اجتماعی است که همه باید براساس ضرورت‌های موجود به آن متعهد باشیم تا بتوانیم با وجود منابع محدود و مشکلاتی که با آن مواجه هستیم، در پایداری تامین آب مورد نیاز استان موثر باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت اجرای طرح انتقال آب به قم،‌ تاکید کرد: اگر این کار در گذشته صورت نگرفته‌ بود امروز زیرساخت‌های لازم برای زندگی در قم به شکلی که امروز مهیاست، وجود نداشت و در در تامین آب شرب مردم با مشکل مواجه می‌شدیم.

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب قم گفت: البته استفاده از آب سرشاخه‌های با محدودیت‌ و هزینه‌های فراوانی همراه است و به همین دلیل همواره موضوع صرفه جویی در مصرف آب برای قم مساله‌ای ضروری است.

وی همچنین بیان داشت: پویش ۱۰ درصد کاهش مصرف آب، یک تابستان آرامش امسال در قم اجرا می‌شود که بر این اساس با مشارکت همه بخش‌ها،‌ میزان مصرف آب برای کمک به تامین پایدار آن در فصل تابستان،‌ کاهش می‌یابد.

وی اشاره کرد: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری آن در طرح‌های آب‌وفاضلاب با هدف مدیریت بهتر منابع آبی و همچنین تقویت امکان استفاده از پساب برای تامین آب مورد نیاز بخش صنعت و فضای سبز از جمله برنامه‌های آبفا قم در دوره کنونی است.

بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود به اقدام‌های شرکت آبفا قم در سال گذشته پرداخت و گفت: این شرکت با جذب اعتبارات لازم، توانست حدود ۸۰ کیلومتر خط انتقال آب جدید در شهر و روستاهای استان ایجاد کند و همچنین ۳۷ کیلومتر از خطوط انتقال را اصلاح نماید.

وی در ادامه با اشاره به این که ایجاد مخازن از جمله مهمتری راهکارها برای تامین پایدار آب مورد نیاز مردم است، افزود: در همین رابطه علاوه بر احداث مخازن متعدد در روستاهای استان، مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی برای شهر قم نیز در حال ساخت است که امیدواریم با تامین اعتبارات لازم این طرح تا پایان سال‌جاری به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: در بخش فاضلاب نیز تلاش می‌کنیم بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته و اعتبار یک‌هزار میلیارد تومانی اختصاص یافته در مصوبه سفر ریاست جمهوری به قم، توسعه شبکه فاضلاب شهر قم در سال‌جاری با جدیت و سرعت زیاد دنبال شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار