رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان: ۸۰ درصد صادرات لرستان به نام ۶ استان دیگر انجام می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: ساختار صادرات در این استان نامتقارن بوده به طوری که ۸۰ درصد صادرات محصولات تولیدی از طریق گمرک ۶ استان دیگر انجام می‌شود.
کد خبر : 5231
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۶:۵۹

به گزارش کاتنا،  بهمن جعفری در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی لرستان اظهار داشت: از این پس ارائه هرگونه خدمات به واحد های صادراتی، معرفی به بانک و حتی انتخاب صادرکنندگان برتر استان مشروط به استفاده از گمرکات استان خواهد بود.

وی افزود: لازمه بهره‌مندی واحدهای تولیدی از حمایت‌ها و مشوق‌هایی همچون ثبت سفارش‌ها، صادرات از طریق گمرک استان است و در مورد ورود ماشین آلات و ثبت سفارش هم محدودیت هایی ایجاد خواهد شد بنابراین ثبت سفارش ورود ماشین آلات و تجهیزات برای واحدهای تولیدی استان، به صادرات از طریق گمرک لرستان منوط شده است.

رئیس سازمان صمت لرستان تصریح کرد : احیای کمیسیون ها تخصصی اتاق بازرگانی، ایجاد شرکت مدیریت صادرات با هدف حمایت از شرکت های فنی ، مهندسی و خرد و کوچک، استفاده از ظرفیت موافقت نامه اوراسیا و تعرفه صفر ۷۰۰ قلم کالا، تکمیل زیرساخت های پایانه صادراتی و حضور درنمایشگاه های خارح از کشور  در راستای ارتقای صادرات استان ضروری است .

جعفری گفت: صادرات لرستان در سال گذشته نسبت به ۱۴۰۰ حدود ۲۵ درصد کاهش یافته است که دلیل عمده آن کاهش تولیدات پتروشیمی می باشد چراکه فعالیت آن در سال گذشته یک ماه متوقف و محدودیت های مصرف برق نیز برای این واحد اعمال شد.

وی یادآور شد : سال گذشته حدود ۲۹۴ میلیون دلار محصولات لرستان به کشورهای دیگر صادر شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار