ف گلپایگانی

وزیر اطلاعات: دهها سرویس اطلاعاتی علیه امنیت کشور در حال فعالیت هستند

وزیر اطلاعات با بیان اینکه امروزه شاهد فعال بودن دهها سرویس اطلاعاتی علیه ایران از سوی دشمنان کشور و امنیت ملی هستیم، گفت: ایجاد فضای امید و تقویت ایمان از بنیان‌های اساسی امنیت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
کد خبر : 5220
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۳
وزیر اطلاعات: دهها سرویس اطلاعاتی علیه امنیت کشور در حال فعالیت هستند

حجت‌الاسلام‌ سید اسماعیل خطیب روز دوشنبه در شورای تأمین استان بوشهر با اشاره به دومین سالروز انتخاب آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به‌عنوان رئیس جمهور دولت سیزدهم اظهار کرد: امیدواریم آثار رشد و پیشرفت کشور در دولت مردمی ایران قوی افزون شود.

وی افزود:در بخش امنیت اگر مجموعه دستگاه‌های امنیتی، اجرایی، نظامی، انتظامی و همه مجموعه‌های فعال در صحنه اجرا در جمهوری اسلامی وحدت‌رویه داشته باشند و اجرای اهداف پایدار را در جهت برقراری امنیت ادامه دهند، نه‌تنها می‌تواند الگوی موفق امنیت پایدارِ بیش از ۴۰ سال در کشور را تداوم و ارتقا دهد، بلکه مجموعه منطقه‌ای و جهانی همسو از جمله جبهه مقاومت را به بازدارندگی در برابر دشمن مجهز کند.

وزیر اطلاعات با اعلام این که یکی از بزرگترین مؤلفه‌های ایجاد امنیت در کشور مقابله با نفوذ بیگانه است، تصریح کرد: دشمنان و بیگانگان تمام تلاش خود را برای این‌که بتوانند در جهت اهداف خود در تار و پود نظام ما نفوذ کنند به‌کار گرفته اند.

وی بیان کرد: امروزه شاهد فعال بودن دهها سرویس اطلاعاتی علیه ایران از سوی دشمنان کشور و امنیت ملی هستیم.

خطیب تاکید کرد: باید شرایطی ایجاد کنیم که بتواند در برابر دشمن بازدارندگی ایجاد کند؛ اشراف، پیش‌بینی، پیشگیری، مقابله و تمام تلاش‌هایی که توسط دستگاه‌ها انجام می‌گیرد، باید به شکلی تحقق پیدا کند که قدرت بازدارندگی در برابر دشمن را داشته باشد.

وی یادآور شد: ایجاد فضای امید و تقویت ایمان بنیان اساسی امنیت نظام ما است، زیرا نظام ما از ابتدا که با نفس قدسی حضرت امام (ره) بنیان گذاشته شد و در اثر جهانی به‌وجود آمد، بر پایه مردم استوار بود.

وزیر اطلاعات ادامه داد: در دوران دفاع مقدس و در برابر تمام توطئه‌های دشمنان نیز رکن حفظ و بقای نظام، پشتیبانی مردم بوده است.

خطیب با بیان این‌که امروزه مشارکت، حضور و نقش مردم برای حفظ انقلاب مهم است، اضافه کرد: هر چه بتوانیم در کلام و عمل خود و در خدمت‌گذاری به مردم تلاش کنیم، می‌توانیم شاهد ارتقای امنیت در جامعه باشیم.

وی بیان کرد: فعالیت مسئولان و مجاهدت‌های رئیس‌جمهور در سفرهای داخلی و خارجی در ارتباطات بین‌المللی و همچنین تصمیمات استانی است که امنیت ما را باثبات می‌کند.

وزیر اطلاعات عنوان کرد: باید برای آگاهی جامعه از رشد و آبادانی آشکارشده و محسوس، شرایط آگاهی‌بخشی را فراهم کنیم که در این مسیر جهاد تبیین موجب امیدزایی است.

خطیب یکی از جنبه‌های این جهاد را تبیین خدمات انجام گرفته و یا در حال انجام برشمرد و گفت: اگر مسئولان در امیدآفرینی، نشاط‌آفرینی و خدمت‌گذاری به مردم در عمل از یکدیگر پیشی بگیرند، می‌توانند موفقیت‌های روزافزونی را ایجاد کنند.

وی ادامه داد: دولت مردمی و انقلابی اقدامات مهمی در کاهش نرخ بیکاری، کاهش نقدینگی، افزایش تولید و فروش نفت، خدمات گوناگون و همچنین فعالیت‌های مؤثر در فعال‌سازی ثروت‌های انباشته‌شده در مجموعه‌های حقیقی و حقوقی انجام داده که آمار جهانی آن را تأیید می‌کند.

وزیر اطلاعات با اشاره به این‌که از دیگر مؤلفه‌های امنیتی ایران، سیاست خارجی فعال و تعاملی دولت است، ادامه داد: زمینه این فعالیت‌ها، بهره‌برداری دشمنان از ارتباطات با همسایگان را کاهش می‌دهد و یا از بین می‌برد که در جهت رونق اقتصادی مؤثر است.

خطیب با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: برای این که بتوانیم در مقابله با دشمن و کسانی که به هر نحوی نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کینه دارند و برای بحران‌آفرینی تلاش می‌کنند، محکم بایستیم، باید راهبرد مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت را پیگیری کنیم.

وی گفت: استان بوشهر دارای مردمی جهادی و سابقه طولانی و روشنی در مقاومت در برابر استعمار هستند و باید بتوان از همین ظرفیت برای مشارکت در صحنه‌های گوناگون مانند انتخابات بهره کافی برد.

وزیر اطلاعات ادامه داد: امیدواریم بتوانیم برای راهبرد مشارکت مؤثر، مقوم امنیت و زمینه‌ساز افزایش قدرت در جامعه تلاش کنیم.

استاندار بوشهر در این نشست با ارائه گزارشی از شرایط استان بوشهر در حوزه امنیت، گفت: با همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های امنیتی، نظامی و انتظامی امنیت پایداری در استان برقرار و کمترین ناامنی را در بخش‌های گوناگون شاهد هستیم.

احمد محمدی‌زاده افزود: مردمان استان بوشهر از دیرباز و در دوره‌های گوناگون تاریخی در برابر بیگانگان ایستاده‌اند و اکنون نیز حافظان مرزهای جغرافیایی، فرهنگی و امنیتی ایران اسلامی هستند.

در این آیین از مدیرکل پیشین اطلاعات استان بوشهر تجلیل و مدیرکل جدید اطلاعات استان معرفی شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار