ف گلپایگانی

اختصاص یک ونیم میلیارد دلار ارز ترجیحی به دارو و تجهیزات پزشکی در سال جاری

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اختصاص یک و نیم میلیارد دلار ارز ترجیحی به دارو و تجهیزات پزشکی در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت‌: با توافقات خوبی که در دولت صورت گرفته، در سال جاری، دارو و تجهیزات پزشکی از معدود کالاهایی هستند که ارز ترجیحی دریافت می‌کنند.
کد خبر : 5205
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۶
اختصاص یک ونیم میلیارد دلار ارز ترجیحی به دارو و تجهیزات پزشکی در سال جاری

بهرام عین‌اللهی در حاشیه برگزاری هفدهمین جشنواره آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی دانشمندان جوان، مؤمن و متخصص ایرانی کارهای جهادی انجام داده‌اند، اظهار داشت: قرارگاهی با نام دارو و تجهیزات پزشکی در وزارت بهداشت تشکیل شده که در این قرارگاه، همه عوامل مؤثر در تهیه دارو و تجهیزات، حضور پیدا می کنند و توافقاتی صورت می‌گیرد که همه ملزم به اجرای آنها هستند.

وی ادامه داد: تهیه دارو و تجهیزات پزشکی یک فعالیت بین سازمانی است یعنی سازمان‌های مختلفی از جمله بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه، تامین اجتماعی و وزارت اقتصاد در این فرآیند موثر هستند و کم‌کاری هر یک می‌تواند باعث اختلال در تولید و تأمین دارو شود.

وزیر بهداشت افزود: هماهنگی‌ها و توافقات خوبی در دولت صورت گرفته؛ به طوری که سال جاری دارو و تجهیزات پزشکی از معدود کالاهایی هستند که ارز ترجیحی دریافت می‌کنند و یک و نیم میلیارد به این حوزه اختصاص یافته است.

دیپلماسی علمی، رمز پیشرفت و خوداتکایی کشور است
عین‌اللهی همچنین در جشنواره آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، پیشرفت علمی کشور را در گرو اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری دانست و گفت: با اجرا و تحقق فرامین مقام معظم رهبری در حوزه علم و فناوری، تحولات اساسی را در پیشرفت کشور شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه علم و فناوری، پیشران رشد تمدن‌هاست افزود: با اجرا و تحقق فرامین مقام معظم رهبری در حوزه علم و فناوری، تحولات اساسی را در پیشرفت کشور شاهد خواهیم بود. جمهوری اسلامی ایران دستاوردهای عظیمی دارد که یکی از آنها و به اقرار بسیاری از کشورهای جهان، حوزه سلامت است؛ به طوری که موفق شده‌ایم در این حوزه، در جوامع بین‌المللی به جایگاه ممتازی دست پیدا کنیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: دانشمندان بسیاری از کشورها با مطالعه مقالات و کتاب های اساتید کشورمان با فعالیت‌ها و عملکردهای جمهوری اسلامی آشنا شده‌اند و به همین دلیل خواستار تعامل و همکاری با کشورمان هستند. پشتوانه علمی پرافتخار جمهوری اسلامی در ۴۴ سال گذشته به جهش و دیپلماسی علمی و دانشمندان و اساتیدی نیاز دارد که به ایرانی بودنشان افتخار می‌کنند.

وی بیان کرد: رسالت مهم دانشگاه‌ها، گسترش دیپلماسی علمی و پاسخگویی به نیازهای جامعه است که نمونه‌ای از پاسخگویی به جامعه را در دوران کرونا شاهد بودیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه کیفیت در آموزش بسیار تاثیرگذار است و باید توجه ویژه‌ای به کیفیت آموزشی شود، اظهار داشت: رتبه علمی کشور در ۲ سال اخیر ارتقاء پیدا کرده که عامل این ارتقا تلاش دانشمندان و اساتید بوده است.

در هفدمین جشنواره آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و یادمان شهید سلامت استاد دکتر محمد زارع جوشقانی از استاد پیشکسوت، دانشکده‌ها، مراکز پزشکی، آموزشی و درمانی، گروه‌های آموزشی برگزیده، بخش‌های آموزشی برتر در آموزش پاسخگو و فرآیندهای آموزشی برتر دانشگاه قدردانی شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار