فرماندار کهک:

۱۰ روستا در شهرستان کهک قم ظرفیت ایجاد بوم گردی دارند

فرماندار شهرستان کهک گفت: ۱۰ روستای این شهرستان که در منطقه ای ییلاقی واقع شده و از آب و هوای مناسبی برخوردار است ظرفیت ایجاد خانه های بوم گردی را دارند.

کد خبر : 5098
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴
۱۰ روستا در شهرستان کهک قم ظرفیت ایجاد بوم گردی دارند

علیرضا گلچین پور در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در هر دو بخش فردو و مرکزی شهرستان کهک ظرفیت‌های خوبی برای ایجاد بوم گردی‌ها وجود دارد و باید زیرساخت‌های لازم برای این امر ایجاد شود.

وی ادامه داد: در بخش فردو ظرفیت برای ایجاد بوم گردی‌ها بیشتر است و از ۱۰ روستای مذکور هشت روستا در بخش فردو و ۲ روستا در بخش مرکزی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ظرفیت بوم گردی‌ها در شهرستان کهک محدود است ابراز داشت: هم اکنون در نقاط بالادستی شهرستان کهک در منطقه وسف و مجتمع ملاصدرا از جمله بوم گردی‌های فعال در این شهرستان هستند.

فرماندار کهک افزود: در روستاهای وشنوه، دستگرد و میم قرار است بزودی پنج مجتمع بوم گردی ایجاد شود.

گلچین پور با اشاره به نحوه اعطای تسهیلات دولتی به متقاضیان ایجاد بوم گردی‌ها گفت: اعطای تسهیلات بستگی به طرح دارد که چه مقدار برای تکمیل آن پیش بینی شده باشد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایطی که طرح دارد معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری پرونده تسهیلات مورد نیاز را در کارگروه تسهیل امور اقتصادی بررسی خواهد کرد.

وی تاکید کرد: خانه‌های بوم گردی تاثیر زیادی در اقتصاد منطقه کهک دارند چون ماندگار مسافر را بیشتر می‌کنند و منطقه در کارهای اقتصادی و گردشگری رونق می‌گیرد.

شهرستان کهک در فاصله ۳۰ کیلومتری مرکز شهر قم دارای ۲ بخش مرکزی و فردو است. جمعیت ثابت این شهرستان ۳۰ هزار نفر و جمعیت متغیر آن تا ۸۰ هزار نفر تخمین زده می شود.

با مصوبه هیات دولت و پیگیری های استاندار وقت قم در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ تشکیل شهرستان‌های جدید کهک و جعفریه در استان قم تصویب شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار