سه هزار فروشگاه برای خدمات کالابرگ الکترونیکی در البرز آماده شد

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان البرز اعلام کرد: سه هزار فروشگاه در مناطق شهری و روستایی این استان برای ارائه خدمات کالابرگ الکترونیکی انتخاب و آماده شده است.

کد خبر : 4880
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۹:۰۲
سه هزار فروشگاه برای خدمات کالابرگ الکترونیکی در البرز آماده شد

“عبدالله دارایی” روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران که با موضوع کالابرگ الکترونیک برگزار شد، افزود: اکنون ۱۱ قلم کالا شامل پنیر، ماست کم چرب ، روغن مایع، مرغ ، تخم مرغ ، ماکارونی ، شکر ، قند ، گوشت منجمد، برنج و حبوبات در سطح این فروشگاه برای عرضه در قالب کالابرگ الکترونیکی در دسترس مردم قرار دارد.

وی با بیان اینکه در ابتدای شروع طرح (اسفند ۱۴۰۱) حدود ۱۰۰ فروشگاه دارای زیر ساخت در این استان داشتیم، گفت : اکنون شمار این فروشگاه ها با کار و فعالیت جهادی به سه هزار واحد رسیده است.

دارایی بیان کرد: طبق بررسی‌ها میدانی برنج و روغن بیشترین متقاضی در بین کالاها را دارند که البته مردم درانتخاب کالاها اختیار تام دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز گفت: یکی از مزایای کالابرگ الکترونیک آن است که دولت مابه التفات قیمت کالاها را پرداخت کند و مردم می توانند این کالاها را با قیمت مصوب تهیه نمایند.

وی با بیان اینکه در استان البرز به لحاظ کالا هیچ گونه کمبودی وجود ندارد، گفت: تمام زیر ساخت ها برای عرضه اجناس با کالابرگ الکترونیکی در این استان فراهم است.

دارایی بیان کرد: بررسی میدانی بیانگر خرید این نوع کالا ها در تمام فروشگاه های طرف قرارداد طرح کالای الکترونیک در استان البرز دارد.

وی گفت: طرح خرید کالابرگ الکترونیک اختیاری است و مردم می توانند به صورت اختیاری از آن بهره ببرند.

وی بیان کرد: این طرح به صورت رسمی از سیزدهم خرداد ماه در البرز آغاز شده و در این مدت ۱۳ هزار خانوار البرزی خرید به صورت کالابرگ الکترونیکی داشته اند که بیانگر استقبال مردم از طرح است.

دارایی در بخش دیگری از سخنانش گفت: تکلیفی که دولت در سال گذشته برای مسئولان استان البرزدر بخش اشتغال تعیین کرد ۴۳ هزار سهم بود.

وی با اشاره به اینکه اشتغال در حالت کلی ۲۵ مشخصه دارد، اظهارکرد: شاخصه های آن اعم تسهیلات، مجوزها، مشاغل، خانگی، صنعتی، کشاورزی، خدمات محسوب می شود.

دارایی با بیان اینکه اطلاعات نادرست در خصوص ۶ هزار اشتغال وجود داشت و جزو آمار نهایی محسوب نشد،‌ گفت: سال ۱۴۰۱ دراستان البرز۵۷ هزار شغل برای مردم تولید شد و این تعداد نفر درآمد پایدار را کسب کردند و بر اساس آمار احصا شده ۱۳۰ درصد تحقق اشتغال طی این مدت زمان در استان البرز داشتیم.

مدیر کل تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی استان البرز با تاکید بر اینکه طی سه مرحله پایش ‌تلفنی، حضوری و نظارتی در این بخش انجام شد،‌خاطرنشان کرد: درسال های گذشته حتی۷۰ درصد سهم اشتغال در استان محقق نمی شد.

این مسوول گفت: در کنار شاخص هایی که برای اشتغال تعریرف شده بود،‌ در شورای اشتغال و در حضور رییس جمهور پنج استان یک تا پنجم شدند که البرز رتبه پنجم در بخش اشتغالزایی را کسب کرد.

دارایی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲سهم اشتغالی که برای استان البرز تعیین شد،‌ ۴۹ هزار است که ۲۰ درصد نیز به این آمار اضافه و به ۶۲ هزار سهم رسیده است .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار