مدیرکل نوسازی مدارس قم:

۳۱ درصد مدارس قم نیازمند مقاوم سازی است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم گفت: ۱۸ درصد مدارس این استان نیازمند تخریب و بازسازی و ۳۱ درصد مدارس نیز نیازمند مقاوم‌سازی است.

کد خبر : 4768
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۲
۳۱ درصد مدارس قم نیازمند مقاوم سازی است

احمدرضا اجتهادی در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: ۵۱ درصد مدارس موجود در این استان مستحکم هستند.

وی اضافه کرد: یک هزار و ۵۴۸ واحد آموزشی در استان قم فعال است که از این تعداد، یک هزار و ۷۳ واحد دولتی و ۴۷۵ واحد نیز غیردولتی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر، ۲۹۴ هزار و ۹۷۴ دانش‌آموز در مدارس این استان تحصیل می‌کنند که از این تعداد، ۲۵۸ هزار و ۴۵۳ نفر معادل ۸۸ درصد در مدارس دولتی و ۳۶ هزار و ۵۲۱ نفر معادل ۱۲ درصد در مدارس غیردولتی هستند.

اجتهادی خاطرنشان کرد: زیربنای مدارس دولتی استان ۹۶۰ هزار مترمربع است که شامل ۶ هزار و ۴۷۹ کلاس درس می‌باشد؛ ۵۰ درصد مدارس دولتی استان قم ابتدایی، ۲۶ درصد متوسطه دوم و ۲۴ درصد متوسطه اول است.

وی گفت: جمعیت دانش‌آموزان اتباع در کشور ۳.۵ درصد کل جمعیت دانش‌آموزی است، درحالی‌که این عدد در قم ۱۴ درصد می‌باشد؛ حدود ۴۰ هزار دانش‌آموز معادل با ظرفیت کامل ۱۰۰ مدرسه را در قم دانش‌آموزان اتباع تشکیل می‌دهند.

وی بیان کرد: سرانه میانگین فضای آموزشی در کشور ۵.۲ مترمربع و در استان قم ۴.۲ مترمربع است که نسبت به میانگین کشوری یک مترمربع کمبود وجود دارد.

مدیرکل نوسازی مدارس قم اضافه کرد: برای دستیابی به سرانه ۵.۲ مترمربع در استان قم، در یک برنامه پنج‌ساله باید سالانه ۲۵ مدرسه ۱۲ کلاسه با اعتباری بالغ‌بر پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال احداث شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار