ف گلپایگانی

خط و نشان پرسپولیس برای استقلال با برتری برابر هوادار/ یک بازی تا تحقق رویای دوگانه

تیم فوتبال پرسپولیس با برتری برابر هوادار حریف استقلال در فینال جام حذفی شد.
کد خبر : 4590
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۸
خط و نشان پرسپولیس برای استقلال با برتری برابر هوادار/ یک بازی تا تحقق رویای دوگانه

در دومین دیدار از مرحله نیمه نهایی جام حذفی فوتبال کشور، تیم فوتبال پرسپولیس از ساعت ۱۸:۳۰ در دیداری خارج از خانه در ورزشگاه خالی از تماشاگرد هوادار با قضاوت علی صفایی میهمان هوادار بود که توانست با نتیجه ۳ بر یک در این بازی میزبانش را شکست دهد تا حریف استقلال در فینال جام حذفی شود.

سرخپوشان که به تازگی قهرمانی لیگ برتر را جشن گرفته بودند، رویای فتح دوگانه را در سر داشتند و ترکیبی که گل‌محمدی به زمین فرستاده بود می شد فهمید که عزم سرخپوشان برای فتح جام حذفی جزم شده است. از طرفی سرخپوشان که در آخرین تقابل خود مقبال هوادار مغلوب شده بودند، انگیزه‌های مضاعفی برای انتقام داشتند.

از طرفی ساکت الهامی که هم تا الان دوبار جام حذفی را فتح کرده، برای حفظ نامش به عنوان آخرین فاتح این رقابت ها و هت تریک در این مسابقه انگیزه‌های ویژه‌ای داشت.

سعید الهویی و حمید مطهری دستیاران قلعه نویی به ورزشگاه آمده بودند تا بازی را از نزدیک تماشا کنند.

پیش از آغاز بازی بازیکنان هوادار تونل افتخار برای پرسپولیسی‌ها تشکیل دادند تا بدین ترتیب قهرمانی آنها را در جام حذفی تبریک گفته باشند.

پرسپولیس که بازی را هجومی آغاز کرده بود در دقیقه چهارمین روی پاس در عمق آل کثیر و فرار ترابی صاحب موقعیت شد که شماره ۹ پرسپولیس توسط مدافع هوادار متوقف شد و داور نقطه پنالتی را نشان داد. گئورگی گولسیانی هم پشت ضربه پنالتی ایستاد و گل نخست بازی را وارد دروازه میزبان کرد.

پرسپولیس که بازی را هجومی آغاز کرده بود در دقیقه چهارمین روی پاس در عمق آل کثیر و فرار ترابی صاحب موقعیت شد که شماره ۹ پرسپولیس توسط مدافع هوادار متوقف شد و داور نقطه پنالتی را نشان داد. گئورگی گولسیانی هم پشت ضربه پنالتی ایستاد و گل نخست بازی را وارد دروازه میزبان کرد.

در بیستمین دقیقه بازی ضربه دیدنی و روی پای آل‌کثیر با سانتر صادقی از سمت راست، خطرناک از کنار دروازه به بیرون رفت.

یک دقیقه بعد نوبت هوادار بود که روی ارسال بلند و ضربه سر محمدی دروازه بیرانوند تهدید شود.

در دقیقه بیست و چهارم، خطرناک‌ترین موقعیت هوادار با حرکت حسین صادقی از سمت چپ به دست آمد که ضربه این بازیکن به کرنر رفت.

در سی و سومین دقیقه بازی روی فرار محمدجواد محمدی و برخورد او با پورعلی‌گنجی داور نقطه پنالتی را نشان داد که مسعود شجاعی پشت ضربه ایستاد و توپ را به سمت چپ دروازه شلیک کرد اما بیرانوند به زیبایی این پنالتی را مهار کرد تا اختلاف همان دو گل باقی بماند.

در ادامه پرسپولیس یک ضد حمله را ترتیب دید که مدافعان و دروازه بان هوادار این موقعیت را خنثی کردند.

در چهل و پنجمین دقیقه مسابقه سحرخیزان روی پاس اشتباه اسماعیلی فر با بیرانوند تک به تک شد اما دروازه بان پرسپولیس به خوبی زاویه را بست تا مهاجم هوادار نتواند کاری از پیش ببرد.

در چهل و هفتمین دقیقه بازی پرسپولیس یک ضد حمله زیبا را تدارک دید اما ترابی در شرایطی که تک به تک بود به سعید صادقی پاس داد تا او دروازه را باز کند اما کمک داور قبل از آن پرجم زده بود.

بدین ترتیب پرسپولیس در نیمه نخست با دو گل هوادار را شکست داد تا در نیمه دوم کار آسان تری برای برتری در این مسابقه در پیش داشته باشند.

در نیمه دوم هوادار چهره هجومی تری به خود گرفت تا نتیجه را جبران کند.

در دقیقه ۵۹ ساکت الهامی سه تعویض همزمان انجام داد تا بتواند نتیجه را جبران کند. یک دقیقه بعد این تیم صاحب کرنر شد که ارسال ابراهیمی به دست علی نعمتی برخورد کرد تا داور برای دومین بار برای میزبان پنالتی اعلام کند. اینبار بابک مرادی که تازه به زمین امده بود پشت ضربه ایستاد و محکم با پای چپ به وسط دروازه بیرانوند شلیک کرد تا اختلاف به حداقل برسد.

در شصت و هشتمین دقیقه بازی ضربه مسعود شجاعی با اختلاف کمی از کنار دروازه بیرانوند به بیرون رفت.

در هفتاد و سومین دقیقه بازی روی یک ضدحمله توسط سعید صادقی، پاس او آل کثیر را در موقعیت تک به تک قرار داد تا این بازیکن توپ را از بین پایهای خالدآبادی وارد دروازه هوادار کند تا بار دیگر اختلاف به دو گل برسد.

در دقیقه ۷۷ حسین ابراهیمی روی پاس محمدی با بیرانوند تک به تک شد و دروازه بان پرسپولیس با واکنشی زیبا این موقعیت را خنثی کرد البته کمک داور هم پیش از آن پرچم زده بود و آفساید بازیکن هوادار را اعلام کرد.

در هشتاد و پنجمین دقیقه بازی روی پاس محمدی اینبار بابک مرادی تک به تک شد که ضربه او از بالای دروارزه به بیرون رفت.

این دیدار در نهایت با برتری سه بر یک خاتمه یافت تا پرسپولیس رقیب استقلال در فینال جام حذفی شود.

ترکیب هوادار:
محمدرضا خالدآبادی، عزت الله پورقاز، مرتضی منصوری و مهدی عبدی، نیما انتظاری(۶۰ محمد میری) و سپهر روزی‌طلب، مسعود شجاعی(۸۰ داریوش شجاعیان)، محمدجواد محمدی، مهدی مهدیخانی(۶۰ فریبرز گرامی) سعید سحرخیزان(۶۰ بابک مرادی) و حسین صادقی.

ترکیب پرسپولیس:
علیرضا بیرانوند، گولسیانی، دانیال اسماعیلی‌فر(91 ، علی نعمتی، سروش رفیعی، پورعلی‌گنجی، مهدی ترابی(۸۲ مهدی ترابی)، میلاد سرلک(۸۸ سینا اسدبیگی)، وحید امیری(۸۸ امید عالیشاه)، سعید صادقی و عیسی آل‌کثیر(۸۸ مهدی عبدی).

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار