۷۲ ساعت قبل از شهادت در نمایشگاه کتاب تهران

سه روز از قبل از شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی یا به عبارتی ۷۲ ساعت قبل از شهادت این سردار بزرگ اسلام محتوای کتابی با نام «عزیز زیبای من» در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران است که به بیان روایت‌های زندگی ایشان تا سه روز قبل از شهادت اختصاص دارد.

کد خبر : 4470
تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶
۷۲ ساعت قبل از شهادت در نمایشگاه کتاب تهران

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، غرفه مکتب حاج قاسم که با الوانی برگرفته از رنگ های قرمز در دل شبستان نمایشگاه کتاب با نورپردازی خاصی خودنمایی می کند بیش از ۴۰ عنوان کتاب در خصوص سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و حضور ایشان در جبهه های مختلف مبارزه با داعش و غیره به نمایش گذاشته است.

به گفته یکی از مسئولان غرفه مکتب حاج قاسم، این تعداد کتاب از میان ۶۰۰ عنوان کتاب انتخاب شده است که ۱۸ جلد آن در قالب کودکان، نوجوانان و بزرگسالان به زندگی شهید حاج قاسم سلیمانی از بدو تولد تا شهادت اختصاص دارد.

کتاب عزیز زیبای من که مستند روایی روزهای پایانی زندگی، شهید حاج قاسم سلیمانی است به قلم زینب مولایی در شمارگان دوهزار نسخه در ۱۷۶ صفحه چاپ و روانه بازار کتاب شده است.

نویسنده در مقدمه این کتاب آورده است: واژه ها خیلی کوچک تر از آن اند که در باره بعضی از شخصیت ها بتوان به راحتی نوشت و احوالشان را توصیف کرد، حاج قاسم شهید از این دست شخصیت هاست که کلمات و جمله ها در برابرش کم می آورند، قلم در دست سنگین می شود و کاغذها از حرارت عشقش می سوزند و آتش می گیرند.

مولایی می افزاید: کتاب عزیز زیبای من برگرفته از خاطرات خانواده این شهید والامقام و چند تن از فرماندهان جبهه مقاومت و همچنین چند نفر رفقای قدیمی شهید حاج قاسم سلیمانی در باره هفتاد و دو ساعت پایانی زندگی ایشان است که گاهی هم به خاطرات پیش از این ساعت پایانی عمر بابرکت ایشان گریزی زده شده است.

حضور زینب سلیمانی در غرفه مکتب حاج قاسم

حضور گرم و صمیمی زینب سلیمانی یکی از فرزندان شهید حاج قاسم سلیمانی در غرفه مکتب حاج قاسم منجر به استقبال مردمی و گفت وگوی ایشان با بازدیدکنندگان از این غرفه شد.

در این بازدید زینب سلیمانی علاوه بر دیدن از نمایشگاه کتاب در جریان فعالیت های غرفه مکتب حاج قاسم قرار گرفته از تلاشگران این عرصه فرهنگی قدردانی کرد.

سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی کشور با «شعار آینده خواندنی است» ۳۴ ساله شد.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب ۱۴۰۲ در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) تهران با حضور ۲ هزار و ۷۰۰ ناشر داخلی و ۱۰۰ ناشر خارجی با مشارکت ناشران و استقبال میلیونی مردم در صدر اخبار فرهنگی کشور قرار گرفته است.

سی‌ و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۲۰ اردیبهشت آغاز به‌کار کرده و تا ۳۰ اردیبهشت‌ ماه ۱۴۰۲ در مصلای امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار