تداوم بارش‌ها در ۱۴ استان کشور

کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم بارش‌ها در حدود ۱۴ استان کشور در روز جاری خبر داد و گفت: شدت این بارش‌ها فردا در شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور افزایش می‌یابد.

کد خبر : 4467
تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
تداوم بارش‌ها در ۱۴ استان کشور

به گزارش کاتنا و به نقل از وزارت راه و شهرسازی،‌ «امین حسین نقشینه» اظهار داشت: امروز (جمعه) برای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، بخش‌هایی از کرمانشاه، کردستان، ایلام، خوزستان، بوشهر، غرب و غرب ارتفاعات کرمان، جنوب اصفهان، جنوب یزد، ارتفاعات زاگرس مرکزی در استان فارس، کهگیلویه وبویراحمد و جنوب چهارمحال و بختیاری، رگبار، رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی شده و فردا (شنبه) و روز یکشنبه بر شدت بارش در این استان‌ها در شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور افزوده می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار داشت: فردا در بخش‌هایی از جنوب، مرکز، مناطقی از خراسان جنوبی و کرمان و یکشنبه علاوه بر این مناطق در شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، رگبار باران و گاهی رعدوبرق و وزش باد رخ می‌دهد.

به گفته نقشینه، از فردا تا بامداد دوشنبه در سواحل دریای خزر به‌ویژه در گیلان و غرب مازندران بارش باران و احتمال رعدوبرق خواهیم داشت.

وی افزود: دوشنبه در مناطقی از خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان رگبار پراکنده رخ می‌دهد و در سایر مناطق کشور جو پایدار است.

این کارشناس هواشناسی گفت: سه‌شنبه در خراسان شمالی و خراسان جنوبی، بخش‌هایی از شمال غرب، ارتفاعات کرمان و ارتفاعات سیستان وبلوچستان رگبار پراکنده خواهیم داست.

نقشینه، برای امروز وزش باد شدید در شرق و جنوب شرق، فردا در شمال شرق و جنوب غرب و یکشنبه در غرب، جنوب غرب، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز پیش‌بینی کرد که با احتمال خیزش گرد و خاک همراه است.

وی ادامه‌داد: امروز دمای هوا در نیمه غربی کشور افزایش و فردا برای نیمه شرقی کشور ادامه می‌یابد.

کارشناس هواشناسی با بیان اینکه فردا و پس فردا در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز کاهش دما رخ می‌دهد، افزود: خلیج فارس و تنگه هرمز از امروز تا یکشنبه مواج است و دریای خزر از اواخر وقت فردا تا روز یکشنبه مواج و متلاطم خواهد شد.

به گفته نقشینه، تهران امروز آسمانی صاف تا قسمتی ابری دارد و به تدریج با افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید همراه می‌شود. همچنین بیشینه دمای هوای پایتخت امروز ۳۲، فردا ۳۳ و یکشنبه ۲۹ درجه سانتی‌گراد خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار