ف گلپایگانی

طرح‌های در حال ساخت حوزه گردشگری کهک برای ۳۲۰ نفر اشتغالزایی می‌کند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم با اشاره به این که چندین طرح گردشگری در شهرستان کهک قم در حال ساخت است، گفت: با بهره برداری از این طرح ها برای ۳۲۰ نفر اشتغال ایجاد می شود.
کد خبر : 4399
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰:۵۹
طرح‌های در حال ساخت حوزه گردشگری کهک برای ۳۲۰ نفر اشتغالزایی می‌کند

علیرضا ارجمندی اظهار داشت: اکنون طرح های در حال احداث حوزه گردشگری کهک که شامل مجتمع های گردشگری،‌ کوشک تاریخی و سفره خانه می شود در روستاهای ویریج و میم کهک قرار دارد که این طرح ها به صورت میانگین ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی با اشاره به این که این طرح ها با سرمایه گذاری بالغ بر پنج هزار میلیارد ریال در حال احداث است، خواستار مساعدت در خصوص تسهیل در مشکلات سرمایه‌گذاران و کمک به تامین مالی برای پیشرفت طرح ها شد که توسط بخش خصوصی اجرا می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم همچنین به احداث ۲ طرح در حوزه اقامتی در استان قم اشاره کرد و افزود: یکی از این طرح ها هتل پنج ستاره ای در بلوار عماریاسر شهر قم است که ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و دیگری، ساخت هتل در بلوار پیامبر اعظم(ص) قم که از پیشرفت ۲۵ درصدی برخوردار است و با بهره برداری از آن ها ۲۸۰ تخت به ظرفیت اماکن اقامتی قم افزوده خواهد شد.

وی بیان کرد: یکی از اهداف اداره کل میراث فرهنگی،‌ گردشگری و صنایع دستی قم آن است که بتواند برای زائران امکاناتی مهیا کند که از ظرفیت های گردشگری استان استفاده کنند.

ارجمندی یادآور شد: باید امکانی بوجود آید که زائران قم در کنار زیارت، از اماکن تاریخی این شهر نیز بازدید کنند؛ در این بین رسانه ها نقش بسیار مهمی در معرفی جاذبه های گردشگری قم دارند.

شهر کهک در جنوب استان قم قرار دارد و فاصله آن تا شهر قم حدود ۳۰ کیلومتر است؛ شهرستان کهک از ۲ بخش مرکزی و فردو تشکیل شده ‌است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار