ف گلپایگانی

تحصیل بیش از ۱۴۰ دانشجوی رشته مامایی در دانشگاه علوم پزشکی قم

رییس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در حال حاضر ۱۴۰ دانشجوی رشته مامایی در دانشگاه علوم پزشکی قم تحصیل می‌کنند و تاکنون ۴۱۸ دانشجو نیز در مقاطع مختلف کارشناسی و کارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته رشته مامایی از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند.
کد خبر : 4096
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱:۰۳
تحصیل بیش از ۱۴۰ دانشجوی رشته مامایی در دانشگاه علوم پزشکی قم

عباس مقدم در این زمینه افزود: اولین ورودی و پذیرش دانشجو در رشته مامایی در سال ۱۳۸۴ بوده و هم‌اکنون ۱۴۹ دانشجو در مقاطع مختلف پیوسته و ناپیوسته مامایی در حال تحصیل هستند.

وی اضافه کرد: از این تعداد دانشجو، ۳۲ نفر در مقطع کارشناسی ناپیوسته، ۱۲ نفر در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۰۵ نفر نیز در مقطع کارشناسی پیوسته در حال تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴۱۸ دانشجو در مقاطع مختلف کارشناسی در رشته تحصیلی مامایی فارغ‌التحصیل شده‌اند، ادامه داد: در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱ تعداد دانشجویان پذیرفته‌شده ۳۶ دانشجو بودند که ورودی روزانه و با ظرفیت مازاد بودند.

مقدم اضافه کرد: از تعداد ۳۶ دانشجوی ورودی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ تعداد ۱۲ دانشجو ناپیوسته، ۷ دانشجو کارشناسی ارشد و ۱۷ دانشجو نیز در مقطع کارشناسی پیوسته در حال تحصیل هستند.

وی به تعداد اعضای اساتید و اعضای هیات‌علمی رشته مامایی اشاره و بیان کرد: درمجموع ۲۴ استاد در این رشته تحصیلی حضور دارند که ۲۲ نفر از آن‌ها استاد خانم هیات‌علمی و غیر هیات‌علمی هستند و ۲ نفر نیز از اساتید آقای عضو غیر هیات‌علمی رشته مامایی هستند.

وی با تبریک روز جهانی ماما، افزود: روز جهانی ماما فرصت مناسبی برای جلب توجه هر چه بیشتر مردم و مسوولان نسبت به جایگاه و اهمیت حرفه مامایی در ارتقای سلامت خانواده و تامین سلامت جامعه است.

پنجم می مصادف با ۱۵ اردیبهشت روز جهانی ماما نام‌گذاری شده‌است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار