ف گلپایگانی

دانشگاه قم بیشترین جذب دانشجوی خارجی را در کشور دارد

معاون دانشجویی دانشگاه قم گفت: این دانشگاه در بین دانشگاه‌های دولتی کشور بیشترین جذب دانشجوی غیر ایرانی با سه هزار و ۹۰۰ دانشجو را دارد.
کد خبر : 3987
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰:۲۹
دانشگاه قم بیشترین جذب دانشجوی خارجی را در کشور دارد

علیرضا باقری ثالث روز دوشنبه در نشست خبری آیین نکوداشت دانش آموختگان بین الملل دانشگاه‌های دولتی ایران که در دانشگاه قم برگزار شد اظهار داشت: جذب دانشجویان خارجی ظرفیت خوبی برای نهادهای علمی کشور است و بیشترین تعداد دانشجویان خارجی دانشگاه قم را اتباع افغانستان و عراق تشکیل می دهند.

وی درادامه از برگزاری آیین تجلیل از دانش آموختگان بین‌الملل دانشگاه‌های دولتی کشور در دانشگاه قم خبر داد و افزود: این آیین به صورت متمرکز هر سال در یکی از دانشگاه‌های کشور ترتیب می‌یابد که سال اول برگزاری آن بر عهده دانشگاه فردوسی مشهد بود.

وی با اشاره به برخی اهداف این آیین گفت: تکریم و نکوداشت دانشجویان غیر ایرانی، ایجاد بستری برای ارتباط بیشتر دانش آموختگان، شناخت بیشتر ظرفیت‌های کشور، ارتباط مستقیم با مسوولان وزارت علوم و استفاده از مباحث و کارگاه ها و برنامه‌های تفریحی از جمله اهداف است.

باقری ثالث ادامه داد: مدعوین این نکوداشت دانشجویان غیر ایرانی هستند که تا ۳۱ شهریور و ۳۰ دیماه ۱۴۰۲ فارغ التحصیل می‌شوند و برای دعوت از آنان به تمامی روسای دانشگاه هایی که دانشجوی غیر ایرانی داشته اند نامه زده شده‌است.

وی افزود: حدود ۶۰۰ دانشجو از سراسر کشور و به احتمال زیاد ۱۰۰ نفر شاغل به تحصیل در دانشگاه قم در آیین نکوداشت حضور می‌یابند که ۲۵ درصد آنان خانم هستند ، از این تعداد ۳۵۰ نفر بورسیه محسوب می‌شوند.

وی ملیت دانشجویان دعوت شده را از ۱۹ کشور ذکر کرد و افزود: برنامه‌هایی که در همایش تدارک دیده شده شامل افتتاحیه در حرم حضرت معصومه(س)، ادای سوگند و غبار روبی حرم مطهر است و برای مدعوین هم‌چنین مراسم میثاق با شهدای مقاومت ترتیب یافته‌است.

معاون دانشگاه قم افزود: سفر یک روزه به کاشان برای بازدید از اماکن تاریخی این شهر و برگزاری کارگاه زندگی در مشهد اردهال نیز برای آیین نکوداشت پیش بینی شده‌است.

وی ادامه داد: افتتاحیه آیین عصر روز ۱۶ اردیبهشت در حرم مطهر حضرت معصومه(س) و اختتامیه آن عصر روز ۱۸ اردیبهشت در دانشگاه قم با حضور وزیر علوم،‌تحقیقات و فناوری است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار