ف گلپایگانی

آمدیم تا به اقتصاد و امنیت ضربه بزنیم

«حبیب فرج الله چعب» سرکرده گروهک تروریستی «حرکةالنضال» در مصاحبه‌ای با یک شبکه عربی، اهداف تشکیل این گروهک را ضربه زدن به امنیت، اقتصاد و نیروهای نظامی ایران عنوان می‌کند.
کد خبر : 3963
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۶
آمدیم تا به اقتصاد و امنیت ضربه بزنیم

تشکیلات تروریستی گروهک «حرکة النضال العربی التحریر الاحواز» در سال ۱۳۷۶ شمسی با پوشش فعالیت های سیاسی، فرهنگی و در قالب یک حزب غیرقانونی و فاقد مجوز در ایران آغاز به کار کرد. «حبیب جبر نبگان» سرکرده این گروهک تروریستی با همکاری سایر اعضای متواری به اروپا و آمریکا اعضای این گروهک را تشکیل می دادند که چند سال بعد ریاست این گروه به «حبیب فرج الله چعب» رسید.

این گروهک از همان ابتدا با هدف تحریک قومیت عرب و در نهایت تجزیه طلبی خوزستان برنامه ریزی شده بود و کمتر از هشت سال بعد شاخه نظامی خود به نام «کتائب محی الدین آل ناصر» را تاسیس کرد و اقدامات تروریستی خود را به صورت رسمی آغاز کرد.

بمب گذاری سال ۱۳۸۴ در اهواز حاصل تصمیم اعضای شورای مرکزی این گروهک در جلسات سری آنها بود.

بمب گذاری فرمانداری اهواز، سازمان مسکن وشهرسازی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، ساختمان مرکزی طرح توسعه نیشکر، سرقت مسلحانه از بانک صادرات اهواز، انفجار چاه های نفت و چندین خط لوله انتقال نفت، کشتار مردم بی دفاع و چندین عملیات تروریستی دیگر از جمله اقدامات شاخه نظامی «حرکة النضال» بود.

برچسب ها : ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار