ف گلپایگانی

زن ایرانی بزرگترین ضربه را به تمدن غربی وارد کرد

خطیب نماز عید سعید فطر قم با اشاره به تلاش دشمن برای دور کردن زن ایران از ارزش‌های اسلامی گفت: زن ایرانی با آن شرف و استعدادی که دارد، بزرگترین ضربه‌ها را به تمدن غرب و داعیه دروغ غربی‌ها وارد کرده است.
کد خبر : 3841
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰:۵۲
زن ایرانی بزرگترین ضربه را به تمدن غربی وارد کرد

آیت‌الله سید محمد سعیدی صبح شنبه در خطبه‌های نماز عید فطر در شبستان امام‌(ره) حرم حضرت معصومه‌(س) همچنین اظهار داشت: دشمن روی مساله حجاب متمرکز شده، او از زن ایرانی ضربه دیده است، خودش را مدافع زن دانسته و پیشرفت زن را در بی‌بندوباری و بی‌قیدی می‌داند.

وی ادامه داد: زن ایرانی با آن شرف و استعدادی که دارد، بزرگترین ضربه‌ها را به تمدن غرب و داعیه دروغ غربی‌ها زده است و در عمل نیز در همه میدان‌ها ادعای غربی‌ها و معاندان را تکذیب کرد.

آیت‌الله سعیدی همچنین تصریح کرد: زنان ایرانی در همه میدان‌ها با حفظ حجاب و با سربلندی ظاهر شدند، و افتخار آفریدند.

خطیب نماز عید فطر قم در بخشی از سخنان با اشاره به وصایای امیرالمومنین‌(ع) افزود: آن حضرت حدود ۲۰ مطلب را در وصیت‌نامه خود خطاب به اولاد و بازمندگان سفارش کرد، که یکی از آنها رعایت تقوا و انجام عمل صالح است.

آیت‌الله سعیدی با ذکر اینکه مساله نظم از دیگر نکته‌های وصیت‌نامه حضرت می‌باشد گفت: نظم مفهومی بسیار گسترده دارد، از جمله آنها و از مصادیق نظم، این است که انسان بین کارکردش در جامعه و افکار و عقایدش و شعارهایش هماهنگی داشته باشد، چون در غیر این صورت، نوعی دورنگی و دورویی و نفاق به وجود می‌آید که بسیار خطرناک است.

وی تاکید کرد: اینکه انسان اسم قانون را بیاورد ولی در عمل پایبند نباشد یکی از مصادیق بی‌نظمی است.

آیت‌الله سعیدی همچنین موضوع اصلاح ذات ‌البین که در وصیت نامه حضرت علی به آن اشاره شده را مورد توجه قرار داد و گفت: باید دل‌ها را به یکدیگر نزدیک و ذهن‌ها را در مورد هم پاک کنیم، اگر این کار را انجام دادیم، این اصلاح ذات‌البین از یکسال نماز و روزه مستحبی افضل و برتر است.

وی اضافه کرد: ما امروز به شدت به اصلاح ذات البین نیازمندیم، دشمن از ابتدای انقلاب تا امروز به خصوص در فضای رها و بی‌بندوبار مجازی به دنبال چرکین کردن دل مردمان به یکدیگر و مسئولان است.

وی خاطرنشان کرد: دشمن به بهانه‌های مختلف می‌خواهد جامعه را دوقطبی کند، اصلاح ذات‌البین سفارش موکد به همه پیروان و دوستداران آن حضرت است.

آیت‌الله سعیدی راهپیمایی مردم در روز قدس را عمل کردن به کلام امیرالمومنین دانست و بیان داشت: از صهیونیست‌های غاصب، آمریکا و انگلیس تفرقه افکن و غربی‌های منحرف اظهار برائت، و از مظلومان جهان به‌ویژه فلسطین دفاع کردید.

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار