ف گلپایگانی

“طایقان”، “اسلام آباد قنوات” “طغرود” برای ساخت مسکن ویلایی در قم انتخاب‌ شدند

در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان قم، اراضی "طایقان"، "اسلام آباد قنوات" و "طغرود" برای احداث مسکن ویلایی در نهضت ملی مسکن در استان انتخاب شدند.
کد خبر : 3791
تاریخ انتشار : جمعه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰:۰۴
“طایقان”، “اسلام آباد قنوات” “طغرود” برای ساخت مسکن ویلایی در قم انتخاب‌ شدند

جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قم روز پنجشنبه در سالن جلسات کرامت استانداری قم با حضور احمد امیرآبادی فراهانی و حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی و سایر مدیران استانی برگزار شد.

 

در این جلسه پهنه‌های مختلفی برای احداث مسکن ویلایی برای متقاضیان ثبت‌نام کرده به رای گذاشته شد که در نهایت منطقه طایقان به مساحت ۲۰۰ هکتار و اسلام آباد قنوات به مساحت ۳۵۰ هکتار و طغرود به تصویب رسید.

ساخت خانه ویلایی در قم کلید خورد

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم نیز در این جلسه با بیان اینکه طایقان، اسلام آباد و طغرود برای احداث واحدهای ویلایی در قالب طرح مسکن ملی درنظر گرفته شده است، عنوان کرد: طراحی مسکن‌های ویلایی بلافاصله بعد از تعطیلات عید فطر و با آغاز مراحل مقدماتی ساخت انجام می‌شود.

محمد صادقی با بیان اینکه سه نقطه طایقان، اسلام آباد بخش قنوات و طغرود برای ویلاسازی درنظر گرفته شده است، عنوان کرد: طراحی مسکن‌های ویلایی بلافاصله بعد از تعطیلات عید فطر و با آغاز مراحل مقدماتی ساخت انجام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با تاکید بر اینکه شرایط تسهیلات مسکن ویلایی با آپارتمانی تفاوتی ندارد، گفت: مبلغ تسهیلات پیش‌بینی شده برای هر دو پروژه ویلایی و آپارتمانی در استان قم یکسان است و هزینه زمین نیز به صورت 99 ساله دریافت می‌شود با این تفاوت که در آپارتمان‌سازی واحد تکمیل به افراد واگذار می‌شود اما در ویلاسازی بعد از سفت کاری واحدها به متقاضیان واگذار می‌شود تا ادامه کار توسط خود آنان دنبال شود.

وی ادامه داد: در سایت 560 هکتاری 30 هزار واحد آپارتمانی و 30 تا 32 هزار واحد ویلایی نیز در دیگر نقاط استان احداث خواهد شد تا بخش قابل توجهی از نیاز مسکن در استان قم رفع شود.
صادقی از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌عنوان متولی ساخت مسکن ویلایی نام برد و گفت: ویلاسازی خواسته برخی از مردم استان قم که به دنبال جامعه عمل پوشاندن به این خواسته هستیم.

وی با اشاره به اینکه تمام افرادی که 80 میلیون تومان را برای مسکن ملی واریز کرده‌اند به پیمانکار متصل می‌شوند، عنوان کرد: از چند روز گذشته به متقاضیان اعلام شده که قرار است واریز سوم خود را در خردادماه پرداخت کنند و تلاش ما این است که با اطلاع‌رسانی به هنگام مشکلی برای متقاضیان پیش نیاید.

در مجموع بیش از ۷۰ هزار واحد مسکونی در قم باید احداث شود که بالغ بر ۳۰ هزار واحد در سایت ۵۶۰ هکتاری و مابقی آن در اراضی پیرامون شهر قم و سایر شهرهای استان به صورت ویلایی ساخته می‌شود.

تاکنون قرارداد ۱۵ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی با پیمانکاران در سایت ۵۶۰ هکتاری منعقد شده‌است و طی ماه‌های آینده سایر متقاضیان این طرح به پیمانکاران متصل خواهند شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار