ف گلپایگانی

سجادی: با همه توان برای توسعه کمی و کیفی ورزش تلاش می‌کنیم

وزیر ورزش و جوانان گفت: با همه توان تلاش می‌کنیم در همگانی کردن ورزش، قرار گرفتن فعالیت بدنی سلامت محور در برنامه خانواده‌ها و توسعه کمی و کیفی ورزش گام برداریم.
کد خبر : 3776
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱:۰۷
سجادی: با همه توان برای توسعه کمی و کیفی ورزش تلاش می‌کنیم

سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در آیین اختتامیه جشنواره بزرگ بهترینهای ورزش ایران در سال ۱۴۰۱ اظهارداشت: ایران عزیز ما در طول تاریخ پرافتخار خود، همواره عرصه بروز و ظهور الگوهای ناب انسانی بوده است. الگوهایی بی‌بدیل کهتجلی دهنده ایمان و اعتقاد، مسئولیت‌پذیری، عزم و اراده، تلاش و توانمندی، انسانیت و جوانمردی هستند و جامعه به الگوپذیری از آن‌هاتمایل دارد.

وی افزود: الگوطلبی و به دنبال نمونه‌های عینی بودن از انسانِ مطلوب برای تغییر و تکاملِ خویش، برآمده از ویژگیِ فطریِ انسان و میل بهکمال گرایی است. همانطور که می‌ دانیم چهره‌های ورزشی از جمله پرطرفدارترین افرادی هستند که بسیاری از جوانان و نوجوانان درنقاط مختلف جهان تمایل دارند با الگوپذیری از رفتار، پوشش و زندگی آنها، تا جایی که می‌توانند شبیه به شخصیت‌های محبوب خودشوند.

وزیر ورزش با تاکید بر این‌که ایران مهد پهلوانان و قهرمانانی است ادامه داد: ایران مهد پهلوانان و قهرمانانی است که در اخلاق، منش،انسان دوستی و جوانمردی سرآمد هستند و در کنار ورزش و تلاش برای کسب عناوین، مدال ها و افتخارات، پهلوانی را سرلوحه زندگیخود قرار داده و الگویی شایسته برای جامعه ایرانی بالاخص نسل جوان و نوجوان هستند. پوریای ولی‌ها، غلامرضا تختی‌ها، پرویزدهداری ها و صدها ورزشکار، قهرمان و پهلوان سرآمد و سربلند که در عرصه‌های قهرمانی و پهلوانی خوش درخشیده و می‌درخشند. همینطور سربازان گرانقدر وطن و شهدای معزز ورزشکار که نام و یادشان تا همیشه جاودانه است.

سجادی گفت: در این راستا، وظیفه ما مسئولین، اصحاب رسانه، گروه‌های مرجع و برنامه‌ریزان و برنامه‌سازان است که این الگوهای نابرا به جویندگان کمال معرفی کنیم. بویژه اگر این الگوها از خودِ نسل حاضر و رشد یافته در شرایط اجتماعی، فرهنگی، سیاسی واقتصادی حاضر باشند، تاثیرگذارتر هستند و جوانان و نوجوانان آسان‌تر می‌توانند پذیرای این الگوها باشند و درک بهتری از تلاش اینالگوهای معاصر برای طی مسیر و دست یافتن به موفقیت داشته باشند و این نیازمند آگاهی‌بخشی درست و آموزش به نسل جوان ونوجوان با روش الگویی است که به نوعی از جمله روش‌های موثر و کارآمد در امور تربیتی است.

وی بحث روش‌های الگویی را از جمله اقدامات موثر در آگاهی‌بخشی و معرفی الگوی مطلوب و معرفی چهره‌های خوب و موفق به جامعهدانست و افزود: نمونه این امر برگزاری جشنواره برترین‌های ورزش ایران در سال 1401 است که اکنون مفتخرم در جمع صمیمانه شماعزیزان باشم.

وزیر ورزش و جوانان ضمن تشکر از ریاست سازمان صدا و سیما، شبکه ورزش و همه دست‌اندرکاران و حامیانِ این برنامه گفت: بهسهم خود به‌عنوان خادمانِ ملتِ بزرگ ایران، با تمامی توان تلاش می‌کنیم در توسعه زیرساخت‌ها، کشف استعدادها، تربیت سرمایه‌هایانسانی و توزیع عادلانه امکانات و نیروی متخصص در سراسر کشور و در نهایت همگانی کردن ورزش، قرار گرفتن فعالیت بدنی سلامتمحور در برنامه خانواده‌ها و توسعه کمی و کیفی ورزش گام برداریم. البته که این امر محقق نمی شود جز با همت والای ورزشکاران وورزش دوستان، همدلی خانواده بزرگ ورزش، همراهی اصحاب محترم رسانه و یاری مسئولین ارجمند تا شاهد اهتزاز پرچم مقدسجمهوری اسلامی ایران و اعتلای نام وطن، بیش از پیش، در عرصه‌های بین‌المللی باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار