ف گلپایگانی

آسانسورهای اماکن عمومی قم در صورت عدم دریافت تاییدیه پلمب می‌شود

مدیرکل استاندارد قم گفت: در راستای افزایش سطح ایمنی و جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی مرتبط با آسانسور، آسانسورهای مستقر در اماکن عمومی استان در صورتی که تاییدیه استاندارد نداشته باشند پلمب می‌شوند.
کد خبر : 3710
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱:۲۶
آسانسورهای اماکن عمومی قم در صورت عدم دریافت تاییدیه پلمب می‌شود

محمد هادی سماواتی بیان داشت: آسانسورها در اماکن عمومی و سایر بخش‌ها باید تایید استاندارد داشته باشند و در غیر این صورت استفاده از آن‌ها ممنوع است، در همین رابطه سال گذشته آسانسورهای ۱۰ تا از اماکن عمومی استان قم به دلیل عدم دریافت تاییدیه پلمب شد.

وی افزود: بر اساس پایش صورت گرفته تعداد ۹۹۳ مورد گواهی آسانسور دارای مجوز در اماکن عمومی همچون ادارات، مراکز تفریحی، زیارتی، هتل‌ها و سایر مراکز استان قم موجود می‌باشد که ۲۷۸ مورد از آن‌ها معتبر بوده و برای بقیه اخطار صادر شده‌است که هر چه زودتر برای انجام بازرسی ادواری و دریافت تاییدیه اقدام کنند.

وی ادامه داد: همچنین در کنار اماکن عمومی، آسانسورهای فعال در ساختمان‌ها نیز باید تحت نظارت و دارای تاییدیه استاندارد باشد که در همین ارتباط سال گذشته یک‌هزار و ۴۹۵ فقره گواهی تایید ایمنی و کیفیت برای آسانسورهای مربوط به اماکن مسکونی در استان قم صادر شد.

سماواتی با اشاره به این که برای استفاده ایمن از آسانسور باید به طور مستمر وضعیت آن توسط کارشناسان شرکت‌های دارای مجوز در این بخش بررسی شود، گفت: در حال حاضر از بین شرکت‌های دارای تاییدیه از سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم در زمینه آسانسور، ۶ شرکت با اداره کل استاندار استان همکاری دارند.

استانداردسازی آسانسور طی سال‌های اخیر در قم به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته و هم‌اکنون آسانسورهای جدیدی که در استان ساخته می‌شود، دارای استانداردهای لازم است. اهمیت استانداردسازی آسانسورهای قدیمی موجود در مکان‌های عمومی به دلیل مراجعه زیاد مردم بیشتر از آسانسورهای موجود در اماکن شخصی است و به همین دلیل موضوع استانداردسازی آسانسورهای مورد استفاده در اماکن عمومی استان بیش از موارد دیگر مورد توجه است.

در حال حاضر مسئولان دستگاه‌های دولتی،‌ متولیان نهادهای عمومی و اقشار مختلف مردم قم در رابطه با اهمیت استانداردسازی آسانسورها، نسبت به سال‌های گذشته بسیار توجه بیشتری دارند و این موضوع موجب سرعت یافتن روند استانداردسازی آسانسورهای فعال در استان شده‌است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار