ف گلپایگانی

سهم کشتی آزاد ایران از آسیا فقط یک طلا/ کریمی نقره گرفت؛ معصومی ضربه شد

«علیرضا کریمی» آزادکار وزن ۸۶ کیلوگرم کشورمان در فینال پیکارهای قهرمانی آسیا با شکست برابر حریف قزاقستانی نقره گرفت. «رحمان عموزاد خلیلی» تنها مدال طلای کشورمان را در این دوره از پیکارها کسب کرد.
کد خبر : 3622
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۳
سهم کشتی آزاد ایران از آسیا فقط یک طلا/ کریمی نقره گرفت؛ معصومی ضربه شد

مسابقات مقدماتی پنج وزن دوم رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا از صبح امروز (جمعه) در شهر آستانه قزاقستان در حال برگزاری است.

در پایان مسابقات مقدماتی پنج وزن نخست علیرضا کریمی در وزن ۸۶ کیلوگرم به دیدار فینال راه یافت، یاسین رضایی در وزن ۶۱ کیلوگرم و امیررضا معصومی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم راهی دیدار رده‌بندی شدند.
امیرحسین کاووسی در وزن ۷۹ کیلوگرم و ارشک محبی در وزن ۹۲ کیلوگرم نیز با شکست مقابل حریفان خود از دور رقابت ها کنار رفتند.

در وزن ۸۶ کیلوگرم علیرضا کریمی در دور اول با نتیجه ۵ بر ۲ گوان اوک‌کیم از کره‌جنوبی را مغلوب کرد. وی در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۰ بر صفر زوشن لین از چین را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۹ بر ۲ هایاتو ایشیگورو از ژاپن را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. کریمی در این دیدار مقابل عظمت دولت بیک‌اف دارنده مدال برنز جهان از قزاقستان با نتیجه ۴ بر یک مغلوب شد و به مدال نقره رسید.

علیرضا کریمی دارنده یک نقره و ۲ برنز پیکارهای جهانی، یک طلا بازی‌های آسیایی، ۳ طلای قهرمانی آسیا و طلای جوانان جهان است.

در وزن ۶۱ کیلوگرم یاسین رضایی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۶ بر ۶ و ضربه فنی هیون سیک سونگ از کره‌جنوبی را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۱۱ بر ۲ مغلوب تایربک ژوماشبک اولو از قرقیزستان شد و به دیدار رده‌بندی رفت. رضایی در این دیدار با نتیجه ۷ بر ۴ کودای اوگاوا از ژاپن را از پیش رو برداشت و به مدال برنز دست یافت.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیررضا معصومی پس از استراحت در دور نخست،‌ در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۰ بر صفر ضیاموحامت صفراف از ترکمنستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل لخاگواگرل مونختور دارنده مدال نقره و برنز جهان از مغولستان با نتیجه ۸ بر ۶ مغلوب شد و به دیدار رده‌بندی رفت. معصومی در این دیدار با نتیجه ۴ بر ۲ و ضربه فنی مقابل بوهردون از چین شکست خورد و پنجم شد.

مسابقات پنج وزن نخست سی و ششمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی آسیا روز گذشته برگزار شد که در پایان تیم ایران به یک مدال طلا و ۲ مدال برنز دست یافت. رحمان عموزاد در وزن ۶۵ کیلوگرم به مدال طلا دست یافت، امیرحسین کاووسی در وزن ۷۹ و مجتبی گلیج در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار