ف گلپایگانی

نوشیدن آب سرد با سوءهاضمه مرتبط است

کارشناس مرکز بهداشت قم گفت: با توجه به این‌که آب سرد با بدن اختلاف دمایی زیادی دارد، نوشیدن آب سرد می‌تواند در برخی افراد باعث سوءهاضمه و کاهش خون‌رسانی به دستگاه گوارش شود و باید به این مساله به‌ویژه در ماه رمضان توجه بیشتری داشته باشیم.
کد خبر : 3530
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۰:۵۱
نوشیدن آب سرد با سوءهاضمه مرتبط است

روح‌الله فلاح افزود: در ماه رمضان حتما افطار را باید با یک نوشیدنی که درجه حرارت آن متناسب با درجه حرارت بدن باشد، شروع کنیم و از جمله گزینه های مناسب می‌توان به آب یا شیر گرم و چای کمرنگ ولرم اشاره نمود.

وی اضافه کرد: نوشیدن آب کمک می‌کند دستگاه گوارش مقدار آب لازم را داشته باشد و اگر همراه با چند خرما و مقداری عسل باشد، انرژی‌بخش خواهد بود.

وی با تاکید بر نوشیدن ۶ تا ۸ لیوان آب بین افطار تا سحر، ادامه داد: همراه با غذای افطار و سحر نباید آب زیاد مصرف شود و بهتر است از زمان افطار تا قبل از سحر مایعات مورد نیاز بدن را تامین نماییم.

فلاح افزود: در هنگام سحر میزان مصرف آب در حد یک تا ۲ لیوان کافی است و بهتر است همراه با خاکشیر و تخم شربتی باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر مصرف آب بیش از اندازه معمول باشد، آب در بدن ذخیره نمی‌شود و از طریق ادرار دفع می‌شود؛ با توجه به این‌که چای و هندوانه نیز ادرارآور است، مصرف آن‌ها در سحر می‌تواند تشنگی ایجاد کند و بهتر است بین افطار تا سحر باشد.

به گفته وی، مصرف کاهو و خیار در وعده سحر به رفع تشنگی در طول روز کمک می‌کند؛ ولی مصرف زیاد مواد پروتیینی، شیرین، سرخ‌کردنی و چرب باعث تشنگی می‌شود.

کارشناس مرکز بهداشت قم اضافه کرد: کم‌آبی در فعل و انفعالات و متابولیسم بدن مشکل ایجاد می‌کند و باعث کاهش متابولیسم، حجم خون و فشار خون می‌شود.

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار