ف گلپایگانی

۵۰ درصد ظرفیت مراکز اقامتی قم در نوروز امسال اشغال شد

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم گفت: تاسیسات و مراکز اقامتی و گردشگری استان طی تعطیلات نوروزی امسال با ضریب اشغال ۵۰ درصدی روبرو شد در حالی که در شب تحویل سال مراکز اقامتی استان صد درصد اشغال بود.
کد خبر : 3472
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۰:۴۴
۵۰ درصد ظرفیت مراکز اقامتی قم در نوروز امسال اشغال شد

ابوالقاسم مقیمی عصر یکشنبه در گفت و گویی بیان کرد: اسکان مسافران نوروزی امسال در مراکز اقامتی قم شامل هتل‌ها، مسافرخانه‌ها و همچنین مدارس و مساجد و بوستان‌ها با رشد قابل ملاحظه‌ای روبرو بود.

وی افزود: ظرفیت مراکز اقامتی قم، ۲ روز مانده به تعطیلات نوروز ۸۰ درصد و در شب تحویل سال نیز صد درصد اشغال شد در حالی که در ۶ ماهه دوم سال این واحدها خالی بود.

مقیمی اضافه کرد: با توجه به آسیبی که بحران کرونا به تاسیسات گردشگری قم وارد کرده بود، نوروز سال ۱۴۰۲ این آسیب ها را جبران کرد و ماندگاری مسافر نیز پنج درصد افزایش یافت.

وی گفت: قم در طول سال، مقصد مهمی برای سفرهای ارزان قیمت داخلی است چراکه جدا از نوروز در آیین های خاص، شهر قم میزبان مسافران و زائران داخلی و خارجی است.

معاون استاندار قم در ادامه عنوان کرد: ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر استان قم در نوروز ۱۴۰۲ از ۲۳ اسفندماه فعالیت خود را آغاز کرد و دستگاه‌های مختلف اجرایی استان مشغول خدمت رسانی به زائران و مسافران نوروزی بودند.

مقیمی افزود: از ۲۳ اسفندماه تا ۱۲ فروردین‌ماه، در مجموع ۱۲ میلیون و ۹۵۳ هزار و ۶۸۷ زائر و مسافر نوروزی در قالب سه میلیون و ۳۸۵ هزار و ۲۵۱ وسیله نقلیه، وارد شهر مقدس قم شده‌اند ضمن این که ورودی به استان قم نیز در طول این مدت، ۱۴ میلیون و ۷۱۱ هزار و ۸۹۴ نفر با ۳ میلیون و ۷۴۸ هزار و ۹۸۲ وسیله نقلیه بوده است.

وی گفت: ۷۴.۷ درصد مسافران نوروزی قم کمتر از ۶ ساعت، ۷.۴ درصد بین ۶ تا ۱۲ ساعت، ۲.۹ درصد بین ۱۲ تا ۱۸ ساعت، ۲.۹ درصد ۱۸ تا ۲۴ ساعت و ۴.۸ درصد بین یک تا دو روز در قم اقامت داشتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار