راضیه بحرالعلوم
شیخ نعیم قاسم: توافق دولت لبنان با اسرائیل، باطل و بیاعتبار است
دبیر کل حزب الله، توافق دولت لبنان با رژیم صهیونیستی را شرم آور خواند و تأکید کرد این توافق، به اشغالگری صهیونیستها مشروعیت میبخشد.
کد خبر : 33614
تاریخ انتشار : شنبه 27 ژوئن 2026 - 21:26
به گزارش پایگاه خبری «کار،تلاش و تولید»شیخ نعیم قاسم امروز شنبه به شدت از توافق لبنان و رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و گفت که بارها «به دولت گفتیم که مذاکرات مستقیم، به منزله امتیازدهی مجانی به اسرائیل است».قاسم با بیان اینکه این جلسات برای تحمیل تسلیم کامل در برابر خواستهها و دیکتههای اسرائیل و آمریکا برگزار شد، گفت: شما در این جلسات، در مخالفت با بیش از نیمی از مردم لبنان شرکت میکنید. این اقدام در تضاد با قانون اساسی که رژیم اسرائیل را دشمن میداند .وی با اشاره به اینکه دولت لبنان هیچ اهرم فشاری در برابر اسرائیل ندارد، خاطر نشان کرد: شما به صورت داوطلبانه، پشت مقاومت و مردم را خالی کند و به آن خنجر زدید. این اقدام، در راستای خدمت به پروژه خصمانه اسرائیل است. این خیانت به حاکمیت لبنان است.دبیر کل حزب الله گریزی به یادداشت تفاهم ایران و آمریکا زد و گفت: در بند نخست این یادداشت تفاهم، آتشبس در لبنان ذکر شده است. وقتی دشمن اسرائیلی از رعایت آن خودداری کرد، ایران این توافق را به حالت تعلیق درآورد و به مسدود کردن تنگه هرمز ادامه داد تا اینکه ایالات متحده فشار آورد و دشمن اسرائیلی را مجبور به آتشبس کرد.
دولت لبنان، به اشغالگری اسرائیل، مشروعیت داد
وی با بیان اینکه دولت لبنان در این مذاکرات موفق به برقراری آتشبس نشد، خاطر نشان کرد: یادداشت تفاهم ایران شامل حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت لبنان است و این حاکمیت فقط با عقبنشینی کامل اسرائیل طی 60 روز محقق میشود. این اهرمی بود که در دست لبنان بود، ولی دولت در این توافق، از اهرم قدرت خود چشمپوشی کرد.دبیر کل حزب الله، دست برداشتن از حاکمیت لبنان را اشتباه بزرگ و سقوط وحشتناک دانست و گفت: بر اساس این توافق، نتانیاهو به ارتش لبنان اجازه داده در دو منطقه آزمایشی مستقر شود و دشمن هم این استقرار و خلع سلاح [حزب الله] را زیر نظر داشته باشد.نعیم قاسم با بیان اینکه مقامات لبنان در حال مشروعیت بخشیدن به اشغالگری طی سالهای آینده هستند، هشدار داد که این اقدامات میتواند در نهایت به «الحاق این اراضی توسط رژیم صهیونیستی منجر شود. این توافق، مردم لبنان را از حق بازگشت به سرزمین خود محروم میکند. چرا باید اسرائیل در امور داخلی ما در لبنان دخالت کند؟ هر توافقی باید به منطقه جنوب رودخانه لیتانی محدود شود و هیچ ارتباطی با مسائل داخلی لبنان در مورد سلاح، امنیت یا آینده کشور نداشته باشد».وی درباره خلع سلاح مقاومت هم گفت: گره زدن خروج اسرائیل به خلع سلاح مقاومت لبنان، یک پیشنهاد بسیار خطرناک است که از تمام خطوط قرمز عبور میکند و لبنان را به مهرهای در دست دشمن اسرائیلی تبدیل میکند. هیچ کس حق ندارد مردم لبنان را از حق دفاع از خود و سرزمینشان محروم کند.
دبیر کل حزب الله با بیان اینکه این توافق تحقیرآمیز، شرمآور و به منزله چشمپوشی از حاکمیت است،گفت: این توافق باطل و بیاعتبار است و در مقابل، باید مفاد تفاهمنامه ایران و آمریکا اجرا شود. ما از تمام ابزارهای لازم استفاده کرده و فشارهای بینالمللی و عربی را اعمال خواهیم کرد تا اسرائیل را مجبور به رعایت بند اول تفاهمنامه و خروج از لبنان کنیم.شیخ نعیم قاسم با تأکید بر اینکه مسئولان لبنان باید از اشتباه خود بازگردند، گفت: ما آمادهایم تا برای حاکمیت لبنان، اخراج اسرائیل، بازگشت زندانیان و آوارگان، بازسازی کشور و توافق بر سر یک استراتژی امنیت ملی، همکاری و تلاش کنیم. ما تا شکست دشمن، در میدان میمانیم.
برچسب ها :اسرائیل ، توافق ، دولت لبنان ، شیخ نعیم قاسم
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.










ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0