ایران بر اساس دیدگاه راهبردی و سیاست‌های اصولی، راهکار بحران یمن را سیاسی می‌داند

سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: ایران بر اساس دیدگاه راهبردی و سیاست‌های اصولی خود، راهکار بحران یمن را سیاسی دانسته و بر لغو کامل محاصره، برقراری آتش بس سراسری، احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی و یکپارچگی یمن، ایجاد روند سیاسی با حضور همه گروههای یمنی تاکید می کند.

کد خبر : 3140
تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۰:۱۱
ایران بر اساس دیدگاه راهبردی و سیاست‌های اصولی، راهکار بحران یمن را سیاسی می‌داند

ناصر کنعانی در خصوص سالگرد جنگ علیه یمن و آخرین وضعیت تحولات این کشور، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس سیاست اصولی خود هیچگاه جنگ را راه حل مشکلات و بحران های منطقه نمی داند و همواره بر حل و فصل مشکلات از طریق گفت وگو تاکید دارد.

وی اظهار داشت: بر همین اساس جمهوری اسلامی ایران از گشایش نسبی ایجاد شده ناشی از آتش بس دوم آوریل سال ۲۰۲۲ میلادی و آرامش محدود ایجاد شده در این کشور پس از جنگی طولانی از سوی آمریکا که تبعات مستقیم و غیرمستقیم آن بیش از همه دامن غیرنظامیان، زنان و کودکان بیگناه را گرفته است، استقبال نموده و آن را زمینه مناسبی برای رسیدن به توافق نهایی ارزیابی می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: سال گذشته در روزهای پس از سالگرد هفتمین سال جنگ علیه یمن، گشایشی در روند مذاکرات صلح تحت نظارت سازمان ملل حاصل شد که امیدواریم در پرتو تلاش های اخیر و پیشرفت های حاصل شده، شاهد برقراری صلحی پایدار و عادلانه در این کشور باشیم.

کنعانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس دیدگاه راهبردی و سیاست‌های اصولی خود، راهکار بحران یمن را سیاسی دانسته و بر لغو کامل محاصره، برقراری آتش بس سراسری، احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی و یکپارچگی، ایجاد روند سیاسی با حضور همه گروههای یمنی و بدون دخالت خارجی، لزوم توجه جدی به وضعیت انسانی در یمن و تسریع در ارسال کمک های انسان دوستانه تاکید می نماید.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: جمهوری اسلامی ایران از تمام ظرفیت خود به منظور پیشبرد صلح عادلانه مبتنی بر واقعیت های یمن و برقراری صلح، ثبات و امنیت در این کشور بهره گرفته و امیدواریم شاهد بازگشت ثبات و امنیت و تحکیم آرامش در این کشور بزرگ اسلامی باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار