دبیرخانه شورای تحقیقات آموزش‌وپرورش قم مقام دوم کشوری را کسب کرد

رییس اداره تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش‌وپرورش قم گفت: دبیرخانه شورای تحقیقات آموزش‌وپرورش این استان موفق به کسب مقام دوم در بین ۳۲ استان کشور شد و یکی از معلمان استان نیز به عنوان پژوهشگر برتر کشور مورد تقدیر قرار گرفت.

کد خبر : 284
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷
دبیرخانه شورای تحقیقات آموزش‌وپرورش قم مقام دوم کشوری را کسب کرد

به گزارش کاتنا، علی حیدری قمی در گفت‌وگو با خبرنگاران به مناسبت هفته پژوهش، افزود: امسال پنجمین سال متوالی است که دبیرخانه شورای تحقیقات آموزش‌ و پرورش قم موفق به کسب مقام می‌شود و در چهار سال گذشته نیز این دبیرخانه رتبه‌های اول یا دوم را در سطح کشور کسب کرده است.

وی با بیان این که این آیین روز یکشنبه ۲۰ آذرماه با حضور وزیر آموزش و پرورش در تهران برگزار شد، اضافه کرد: شورای تحقیقات آموزش‌ و پرورش قم در محورهایی از جمله برگزاری مستمر جلسات شورای تحقیقات استان، اجرای طرح‌های پژوهشی، مساله شناسی و تدوین اولویت‌های پژوهشی، انجام ۲۱ طرح پژوهشی و شرکت ۱۳۶۰ معلم پژوهنده در طرح اقدام پژوهی مورد ارزیابی قرار گرفت و موفق به کسب رتبه شد.

وی ادامه داد: اجرای حدود ۲۲ طرح پژوهشی در راستای تصمیم سازی و تصمیم‌گیری، اصلاح روندها و فرآیندها در سطح ادارات، برگزاری جلسات منظم برای اشاعه و انتشار طرح‌های پژوهشی، انعقاد تفاهم‌نامه پژوهشی با دانشگاه‌های استان از جمله پردیس فارابی، دانشگاه آزاد، علمی کاربردی، حضرت معصومه(س) و پیام نور، برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه دوره تافل، روش تحقیق، مقاله‌نویسی، تولید محتوای الکترونیکی، اقدام پژوهی و طرح پژوهی در سطح گسترده از دیگر اقدامات شورای تحقیقات آموزش‌ و پرورش قم بوده است.

حیدری همچنین برگزاری همایش بیانیه گام دوم انقلاب، همایش تجلیل از دانش‌آموزان پژوهشگر و معلمان پژوهنده، همایش مطالعه کیفی تجارب دوران کرونا، حمایت مالی از ۲۰ پایان‌نامه مقطع ارشد و دکتری، نشست‌های سخنرانی و تبیین مسائل آموزش‌ و پرورش، چاپ پنج مقاله علمی و پژوهشی، چاپ کتاب معلم پژوهنده و همکاری مستمر با انجمن‌های علمی را از دیگر فعالیت‌های شورای تحقیقات آموزش‌ و پرورش در یک سال گذشته عنوان کرد.

به گفته وی، مرکز تحقیقات فرهنگیان استان قم با دارا بودن بروزترین منابع علمی به‌ عنوان یکی از غنی‌ترین کتابخانه‌های سطح شهر در خدمت آحاد جامعه است که در طول سال پذیرای مراجعه‌ کنندگانی از سایر شهرها نیز می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: در آیین تجلیل از معلمان پژوهنده برتر که روز یکشنبه هفته جاری برگزار شد، نفسیه انارکی دبیر ریاضی دبیرستان استعدادهای درخشان فرزانگان یک به عنوان معلم پژوهنده برگزیده کشوری انتخاب و تجلیل شد.

رییس اداره تحقیق آموزش و پرورش قم گفت: جشنواره تجلیل از ۲۴۰ معلم و دانش‌آموز پژوهشگر برتر نیز روز جمعه آینده در این استان برگزار می‌شود.

۱۹ تا ۲۵ آذرماه هفته پژوهش نامگذاری شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار