استقبال مردم از نان کامل موجب افزایش عرضه آن در نانوایی‌های قم شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: با استقبال خوب مردم، عرضه نان کامل با درصد سبوس بالا در قم رو به افزایش است که ادامه این روند نقش موثری در ارتقا سطح سلامت شهروندان خواهد داشت.

کد خبر : 275
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
استقبال مردم از نان کامل موجب افزایش عرضه آن در نانوایی‌های قم شد

به گزارش کاتنا، سعید محمدی در این خصوص بیان داشت: درحال حاضر ۳۵ واحد نانوایی در قم اقدام به پخت نان کامل با درصد سبوس بالا می‌کنند که این کار با استقبال مردم مواجه شده و ما برای تسهیل دسترسی شهروندان به این نوع نان، طرح فوق را در همه مناطق و محلات شهر را دنبال می‌کنیم.

وی افزود: در این طرح با پیش‌بینی‌های انجام شده و تامین آرد مورد نیاز در همه مناطق و محلات شهر قم، حداقل یک واحد نانوایی به عرضه نان کامل با درصد سبوس بالا می‌پردازد و مردم می‌توانند این نوع نان را بدون افزایش قیمت نسبت به نوع معمولی دریافت کنند.

وی با اشاره به این که اجرای طرح فوق علاوه بر شهر قم در همه مناطق استان نیز دنبال می‌شود،‌ ادامه داد: نانوایانی که در راستای ارتقا سطح سلامت مردم، علاقه‌مند هستند نان کامل پخت کنند به اداره کل غله و خدمات بازرگانی مراجعه نمایند تا با انجام فرآیندهای لازم،‌ آرد مورد نیاز برای پخت نان کامل در اختیارشان قرار گیرد.

محمدی همچنین با بیان این که قرارگاه نان کامل نیز در استان تشکیل شده و قم از جمله استان‌های برتر کشور در این زمینه است، گفت: به گفته کارشناسان حوزه سلامت مصرف نان کامل نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد و در همین راستا از اصحاب رسانه‌ می‌خواهیم با بیان مزایای نان کامل، برای تشویق کردن مردم نسبت به استفاده از این نوع نان تلاش کنند.

گفتنی‌است روند فعالیت‌ نانوایی‌های استان در مناطق مختلف قابل رصد است،‌ همچنین مسئولان اداره کل غله و خدمات بازرگانی قم تاکید دارند که اکثر نانوایان فعال در استان قم با تمام توان و بدون استراحت و در هر زمان و هر شرایطی برای خدمت به مردم و تامین نان مورد نیازشان تلاش می‌کنند.

نانوایی‌های فعال در استان در هر ماه به‌طور میانگین به ۱۲ هزار تُن گندم برای پخت نان مصرفی مردم نیاز دارند که اداره کل غله و خدمات بازرگانی قم این میزان گندم را تامین می‌کند و در این زمینه کمبودی وجود ندارد.

۸۵۵ واحد نانوایی دارای پروانه کسب در این استان فعال است که آرد مورد نیازشان در قالب یارانه‌ای درجه یک و دو دریافت می‌کنند. از این تعداد نانوایی که در مناطق مختلف شهر قم و سایر نقاط استان مستقر هستند، ۲۸۲ واحد یارانه‌ای درجه یک و ۵۷۳ واحد یارانه‌ای درجه ۲ است؛ تفاوت این دو در نرخ آردی است که دریافت می‌کنند.

اکثر قریب به اتفاق مردم استان قم در شهر قم زندگی می‌کنند، در همین رابطه ۱۳۲ واحد نانوایی در مناطق روستایی قم و ۷۲۳ واحد در سطح شهرهای استان فعال هستند.

بر اساس اعلام اداره کل غله و خدمات بازرگانی قم، همواره بهترین ارقام گندم وارد مجتمع ذخیره سازی شهید آصف نخعی قم می‌شود و سپس این گندم‌ها توسط پنج کارخانه تولید آرد فعال در استان به آرد با کیفیت تبدیل شده و در اختیار نانوایی‌های فعال قرار می‌گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار