ف گلپایگانی

نشان ایران‌شناسی به نشانهای دولتی اضافه شد

رئیس‌جمهور در جلسه هیات امنای بنیاد ایران‌شناسی بر ضرورت ارائه تعریف جامع از مفهوم «ایران» و احیای هویت ملی ایرانی-اسلامی تاکید کرد و همچنین مقرر شد با پیش‌بینی اعطای نشان و جایزه سال ایران‌شناسی در سطوح ملی و بین‌المللی، جشنواره‌های سالانه برگزار شود.
کد خبر : 2704
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۹
نشان ایران‌شناسی به نشانهای دولتی اضافه شد

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی ظهر پنجشنبه در جلسه هیات امنای بنیاد ایران‌شناسی با تاکید بر ضرورت ارائه تعریف جامع از مفهوم «ایران» با گستره جغرافیای سیاسی، فرهنگی و تمدنی آن، احیای هویت ملی ایرانی- اسلامی با استفاده از ابزارهای فرهنگی و رسانه‌ای، از جمله انتشار مجلات فاخر به زبان‌های زنده، به ویژه با گویش‌های مختلف زبان فارسی را خواستار شد.

رئیس جمهور تحلیل محتوایی کتاب‌های درسی مرتبط با شناخت ایران، موضوع هویت اصیل و پرافتخار کشورمان و شناساندن آن به دانش‌آموزان و نسل‌های آینده را از جمله ماموریت‌های بنیاد ایران‌شناسی دانست و بر حمایت دولت و مسئولان کشور به ویژه مسئولان استانی از تلاش‌های بنیاد ایران‌شناسی تاکید کرد.

در این جلسه موضوع پایه‌ریزی و تشکیل مرکزیت هویت ملی ایرانی-اسلامی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد دستگاه‌های ذیربط با محوریت و پیگیری بنیاد ایران‌شناسی، فعالیت خود را در این زمینه گسترش دهند.

همچنین ضمن تصویب طراحی و تاسیس نمایشگاه و گنجینه جامع ادوار تمدنی ایران، مقرر شد با پیش‌بینی اعطای نشان و جایزه سال ایران‌شناسی در سطوح ملی و بین‌المللی، جشنواره‌های سالانه برگزار شود.

تاسیس دفتر طرح و برنامه‌ریزی راهبردی با هدف بازنگری در ساختار و تشکیلات بنیاد ایران‌شناسی و نیز تهیه و ارائه طرح جامع طراحی و راه‌اندازی مدارس ایران‌شناسی از سوی این بنیاد به شورای‌عالی انقلاب فرهنگی از دیگر مصوبات جلسه امروز بود.

در این جلسه همچنین بنیاد ایران‌شناسی مجاز شد برای امور علمی خود با هماهنگی وزارت علوم از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها بهره‌مند شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار