ف گلپایگانی

دوره تخصصی مربیگری جستجو و نجات شهری در هلال احمر قم برگزار شد

دوره دو روزه تخصصی جستجو و نجات شهری (آوار) با حضور ۳۲ نفر از خواهران امدادگر سراسر کشور به میزبانی هلال احمر استان قم برگزار شد.
کد خبر : 2627
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱:۰۳
دوره تخصصی مربیگری جستجو و نجات شهری در هلال احمر قم برگزار شد

معاون آموزش و پژوهش هلال احمر قم روز یکشنبه در جریان این دوره در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: جهت تربیت و توسعه دانش جستجو شهری آوار در حوادث و گرفتار شدن دختران و زنان در آوار در زمان حوادث طبیعی و یا انسان ساخت، یک دوره تخصصی تربیت مربی ویژه خواهران امدادگر به ظرفیت ۳۲ نفر و از تمام استان های کشور در مدرسه امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم برگزار شد.

سید حسن حسینی افزود: این دوره با هدف روش های نوین نجات و کار عملی نجات در آوار و ارائه خدمات فوریتی پزشکی به افراد گرفتار شده در آوار و تربیت خوهران مربی جهت توسعه آموزش ها به دیگر امدادگران جمعیت ترتیب یافت.

وی ادامه داد: در این دوره چهار نفر از اساتید مدعو برای فراگیران تدریس کردند. در روز نخست از مربیان خواهر، تست بدنی و تنفسی در تونل ها و فضاهای تنگ گرفته شد و در ادامه دوره در روز نخست علامت گذاری در آوار، شمعک زنی و شمعک چینی و در زمینه نحوه تدریس مربیان آزمون از آنان گرفته شد. روز دوم دوره مربیگری با سرفصل های حمل مصدوم در آوار و فضاهای صعب العبور، جابجایی اجسام سنگین با ست پنوماتیک و تعمیر و نگهداری تجهیزات به پایان رسید.

معاون هلال‌احمر قم بیان کرد: در پایان دوره تجربیات جستجو و نجات و آواربرداری در زلزله سهمگین ترکیه که یک تیم از هلال احمر قم نیز حضور فعال داشتند برای مربیان حاضر در دوره بیان شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار