ف گلپایگانی

۱۱ هزار و ۶۲۵ فرصت شغلی در بخش اصناف قم ایجاد شد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان بهمن‌ماه، بر اساس تعداد پروانه‌های کسب صادر شده برای واحدهای صنفی، ۱۱ هزار و ۶۲۵ فرصت شغلی در بخش اصناف استان ایجاد شده‌است.
کد خبر : 2521
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲:۲۶
۱۱ هزار و ۶۲۵ فرصت شغلی در بخش اصناف قم ایجاد شد

پیرامون این موضوع بیان داشت: در مدت یاد شده، چهار هزار و ۶۵۰ مجوز صنفی در بخش‌های تولیدی و خدمات فنی (یک‌هزار و ۸۹۹ مورد) و همچنین در بخش توزیعی و خدماتی (۲ هزار و ۷۵۱ مورد) ایجاد شد که نشان دهنده توجه جدی سازمان صنعت، معدن و تجارت قم به حوزه اصناف است.

وی افزود: بر اساس آمار درحال حاضر، به طور کلی ۴۱ هزار و ۶۶۳ واحد صنفی مجوز دار در استان قم فعال است، که ۲۴ هزار و ۷۵۵ واحد آن در حوزه توزیعی و خدماتی و همچنین ۱۶ هزار و ۹۰۸ واحد آن در بخش تولیدی و خدمات فنی به فعالیت می‌پردازند.

وی ادامه داد: تعداد شاغلین اصناف به صورت برآوردی محاسبه شده و به ازای هر پروانه کسب ۲.۵ نفر شغل میانگین کشوری است؛ میزان سرمایه‌گذاری در بخش اصناف نیز به‌صورت برآوردی به ازای هر واحد صنفی یکهزار میلیون ریال درنظر گرفته می‌شود.

ابدالی گفت: همچنین در سال‌جاری برای حمایت از فعالیت اصناف استان با همکاری بانک‌های عامل، تسهیلات متنوعی به متقاضیان در این بخش پرداخت شده‌است که در این رابطه می‌توان به تسهیلات اعتبارات رونق تولید، بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه،‌ تسهیلات مشاغل خانگی و ایجاد اشتغال پایدار روستایی اشاره کرد.

وی در زمینه فعالیت صورت گرفته برای تمدید یا صدور مجوز مشاغل خانگی نیز افزود: در همین خصوص اقدام‌های لازم برای صدور تعداد یک‌هزار و ۶۱۹ مورد مجوز مشاغل خانگی و تعداد ۱۵ مورد تمدید مجوز کسب و کار خانگی توسط سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت در استان قم انجام شده‌است.

وی در ادامه به فعالیت‌های انجام شده در کمیسیون نظارت بر فعالیت اصناف استان نیز اشاره کرد و ادامه داد: در ۱۱ ماه سال ۱۴۰۱، تعداد ۱۳ جلسه کمیسیون نظارت با ۱۸۲ مصوبه تشکیل شده که از این تعداد ۸۰ درصد مصوبات اجرایی و میزان ۲۰ درصد آن در دست اقدام است.

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار